Faller drejeskive nr 120276

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Søren »

Mic skrev: 09 apr 2021, 17:19

Min MS2 er stadig til rep efter 4 uger og købeloven er vist sat ud af kraft i Skjern....

Købeloven dikterer ikke hvor lang tid ting må tage, kun at det skal være rimeligt. Så det er altid en vurderingssag. Det er ikke unormalt at elektronik tager 1 måneds tid.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Mic
Ledvogter
Indlæg: 155
Tilmeldt: 22 feb 2021, 13:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Brædstrup

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Mic »

Hej Søren

En rimelig reparationstid defineres som 2-3 uger og da jeg er blevet oplyst om, at det kan tage 2 mdr., synes jeg bestemt ikke at det er rimeligt og kan kræve en ny vare i stedet for den defekte eller pengene retur iflg. købeloven.
Det er et beløb på ca 750 kr. og for forhandleren endnu mindre. Når forhandleren får den reparerede retur fra Märklin kan de jo sælge den som brugt med garanti.
Købeloven gælder for DK og har ikke noget med Märklin at gøre, men er en sag mellem forhandleren og mig og så må forhandler og Märklin udrede deres interne problemer efterfølgende.
mvh Michael

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Søren »

Vi er ikke uenige i at det synes lang tid, men det er ikke rigtigt at der aldrig må gå længere tid end 2 til 3 uger. De vil altid kunne sige, at fejlen er teknisk kompliceret og så må der gerne gå længere tid. Ikke at det er i orden eller rimeligt, men det er sådan det er. Det skal selvfølgelig ikke tage et halvt år.

Du har jo altid mulighed for at ophæve købet. Hvis det er butikken der har oplyst dig om den potentielt lange reparationstid, så er det måske sværere, da du på en måde har accepteret det ved at indlevere varen.

...og nej, vi er enige om at butikken ikke kan sende aben videre til producenten. Det er og bliver deres udfordring.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af ErikL »

Hej

Jeg var faktisk ude for en, desværre spøjs oplevelse.

Købte et nyt minitrix lokomotiv, det kørte mærkeligt, det var så et defekt tandhjul i den ene side.

Det reklamerede jeg så over, forhandler stod og vred sig da det jo skulle sendes retur og han oplyste at det så kunne tage op til et halvt år. Nå jeg bestilte reservedelen skiftede den og så spillede det Max.

Køber en del ved Lippe her er der super service, har kun reklameret en gang, simpel ting hvor de sende en ny dekoder straks (efter aftale) den var i posten 3 dage efter.

Jeg tror at nogle forhandlere spekulere i at kunden selv skal klare det så slipper de for det besvær. Men som Søren rigtigt siger er det en sag mellem butik og kunde.

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Mic
Ledvogter
Indlæg: 155
Tilmeldt: 22 feb 2021, 13:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Brædstrup

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Mic »

Hej Erik
Det er også mit synspunkt at det er en sag mellem mig og butikken og der gælder dansk købelov.
Jeg forstår slet ikke, at de ikke bare giver mig en anden MS2 og når de så får den reparerede tilbage kan de sælge den brugt og stadig under garanti. Det evt. tab ville være mininalt, og man havde stadig en tilfreds kunde fremover.
mvh Michael

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Søren »

Mic skrev: 10 apr 2021, 09:03

Jeg forstår slet ikke, at de ikke bare giver mig en anden MS2 og når de så får den reparerede tilbage kan de sælge den brugt og stadig under garanti. Det evt. tab ville være mininalt, og man havde stadig en tilfreds kunde fremover.

Det forstår jeg så heller ikke.

Prøv om du ikke kan få fat i en brugt. Jeg ser dem tit til 350+ rundt omkring. Alt andet lige, så kan man altid bruge en ekstra.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af bygger01 »

Rep. hos Märklin kan tage lang tid .....

Den 6/12 sendt jeg en kasse med to lokomotiver til rep.

Det første kom retur medium februar, medens det sidste - 37015 - kom i denne uge.

Den 37015, som er fra ultimo 2015, har ikke levet op til, hvad jeg havde forstillet mig, for den skulle trække mine 7 CIWL'er med en slæbesko, men disse store hjul ville hellere roterer uden at bevæge sig, så det blev lidt glemt, og nogle måneder senere så begyndte der er at komme kortslutninger, så det er endt med en ny motor & en ny dekoder.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Mic
Ledvogter
Indlæg: 155
Tilmeldt: 22 feb 2021, 13:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Brædstrup

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Mic »

Hej alle

God nyhed, jeg er blevet ringet op af forhandleren her i formiddags og de sender en ny MS2 til mig :-) Der var bred enighed om at det var en fejl at jeg ikke bare havde fået en anden, så det var dejligt.
mvh Michael

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af Søren »

Det var da fint! God service.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: Faller drejeskive nr 120276

Indlæg af ErikL »

Det kunne jo være at de læser med :)

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Besvar