Power pack

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Power pack

Indlæg af bygger01 »

Jeg har blandet to problemer sammen = to lokomotiver, så det må I undskylde !

Under denne overskrift er det et Marcipanbrød, der har fået en Power pack.

Og det er den Power pack, som jeg gerne vil prøve, om jeg kan reducere effekten på, så den med sikkerhed vil stoppe på mine stationer, hvor der er 180 mm døde skinner, hvis det ved er tilfælde kommer kørende for stærkt.

Brugsanvisningen angiver at dekoderen er en ESU Lokpilot 5 ( 21 pins ), og jeg tror, at lyden er lagt ind af Hobbykaden.

Brødet har været på programmeringssporet, og ved udlæsning af lokomotivet kommer der en mere moderne struktur frem.

Jeg kan læse, at dekoderen's fabrik. er 0.0.0.151 ( det passer med indlægget fra Klaus at det skal være en ESU )

CV8 viser 0

Dekoder program 33444582

Håber det kan give mening for nogle ......

( Desuden fjerner jeg det om Litra F til den anden tråd, som jeg har startet op i dag for det forstyrre kun her )

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Power pack

Indlæg af moppe »

bygger01 skrev: 05 jan 2022, 23:41

Brugsanvisningen angiver at dekoderen er en ESU Lokpilot 5 ( 21 pins ), og jeg tror, at lyden er lagt ind af Hobbykaden.

LokPilot har ingen lyd, det har LokSound.

Vi napper lige et uddrag af brugsanvisningen:
CV 113 - Power Fail Bypass
Zeit, die der Decoder nach einer Stromunterbrechung aus dem PowerPack überbrückt. Einheit: Vielfaches von 0.032768 Sekunden.

Altså vil en værdi på 64 i CV 113 give en tid på (0.032768 x 64 =) 2,097152, eller godt 2 sekunder.
Ændrer du CV 113 til 32 vil tiden være cirka 1 sekund.

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Power pack

Indlæg af bygger01 »

Dekoderen er sikkert blev skiftet til Sound hos HK.

Den er registreret som mfx i CS3 og jeg evner ikke finde CV 113 frem.

Men så jeg har prøvet at oprette et nyt lokomotiv med DDC med adr. 32 ( = mfx ), og så kan jeg finde CV 113 og rette 32 ( ved at fremhæve 4 ).

Så er der opdateret !

Maskinen kan kører igen, og det virker som, at tiden er reduceret, da den nu igen småstopper lidt igen.

Er det rigtig at den eneste vej er DDC ?

Ellers tak for hjælpen og jeres tålmodighed …..

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar