Z21

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Z21

Indlæg af moppe »

henho skrev: 02 nov 2021, 15:14

Jeg synes også lige det skal nævnes, at Z21 også indeholder et trækkraft bibliotek, hvor man kan beskrive de enkelte trækkraft enheder og deres karakteristika.

Arrrh, skal vi ikke lige blive enige om at Z21 ikke indeholder noget som helst, men Z21 app'en har masser af muligheder :-)

Klaus

henho
Lokomotivfører
Indlæg: 216
Tilmeldt: 16 jul 2012, 14:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Z21

Indlæg af henho »

OK så Klaus - siden det nu er dig 😎

Men jeg tror nu,at der ER noget intelligens indbygget i kassen. Det kan dog nok være på bit niveau, - en slags bios ?

Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Z21

Indlæg af Søren »

Men jeg tror nu,at der ER noget intelligens indbygget i kassen. Det kan dog nok være på bit niveau, - en slags bios ?

Det kommer an på, hvad du lægger i intelligens. Hvis du tænker, at den kan huske lokomotiver i en intern database, huske togveje osv., så er svaret nej. Det er app'en der gør det.

Z21 er kun en "oversætter" mellem appens kommandoer og DCC. Intet andet. Den har ingen evne til at gøre noget selvstændigt, som f.eks. CS3 eller en computer kan.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar