cv programering af digikeijs DR4018

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: cv programering af digikeijs DR4018

Indlæg af PerR »

nu har jeg prøvet at zippe dcc_dr4018.cs2 filen.
Se den vedhæftede fil der hedder "dcc_dr4018.zip". Når denne er udpakket, får man en dcc_dr4018.cs2 fil.

Hvis der ikke er en lokcvs mappe, så gætter jeg på at det er fordi du endnu ikke er oprettet en CV profil selv.
Prøv for eksempel at gemme standard profilen "dcc_defaults.cs2" under et nyt navn.

Mvh Per

PS: Søren, tak for tippet med at zippe filen.

Vedhæftede filer
dcc_dr4018.zip
(793 bytes) Downloadet 47 gange
HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: cv programering af digikeijs DR4018

Indlæg af HenningS »

Det viser sig at der er en meget nemmere metode til at læse disse file ind og ud af CS3. Der skal blot tilsluttes et eksternt lager til CS3. Jeg har valgt at bruge et SD-kort. Når det er i CS3'en kan man både gemme og indlæse filerne uden at de behøver at blive zippet, og uden at gå via en backup

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: cv programering af digikeijs DR4018

Indlæg af Søren »

Det viser sig at der er en meget nemmere metode til at læse disse file ind og ud af CS3. Der skal blot tilsluttes et eksternt lager til CS3. Jeg har valgt at bruge et SD-kort. Når det er i CS3'en kan man både gemme og indlæse filerne uden at de behøver at blive zippet, og uden at gå via en backup

En tilføjelse: Man kan også sætte en USB-stick i og "trække og slippe" filen over på det interne lager.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar