Ikon på CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
kimj
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19 nov 2021, 15:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinne

Ikon på CS3+

Indlæg af kimj »

Når jeg skal lave en event på min CS3+ hvor jeg skal indsætte et sporskifte er der flere symboler.
Jeg kan vælge om det skal køre lige ud eller dreje, derudover er der to andre symbolet; et øje, et lokomotiv og henholdsvis et + eller et kryds
Hvad kan disse ?
Jeg synes ikke det giver nogen mening på et sporskifte, jeg har også set dem andre steder

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Ikon på CS3+

Indlæg af Søren »

Symbolerne giver mulighed for at indikere at der er et lokomotiv på sporskiftet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

kimj
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19 nov 2021, 15:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinne

Re: Ikon på CS3+

Indlæg af kimj »

Hvordan skulle det virke. Jeg har jo ingen tilbagemelding som jeg har på et kontaktspor ?

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Ikon på CS3+

Indlæg af Søren »

Hvordan skulle det virke. Jeg har jo ingen tilbagemelding som jeg har på et kontaktspor ?

Alle artikler i CS3 kan indikere om der er et lokomotiv eller ej. Hvorvidt du kan bruge det, kommer an på hvordan dit anlæg er bygget op - og hvilket skinnesystem du benytter.

Typisk har du ved 3-skinne ikke tilbagemelding i sporskifterne, men det har du ofte ved 2-skinne (da det er nemt at lave). Derfor giver det mening at kunne indikere et lokomotiv på et sporskifte.

Husk på at CS3 ikke kun er beregnet til 3-skinne, men favner alle systemer man kan få, og derfor har funktioner som ikke nødvendigvis giver mening hvis man kører 3-skinne. På samme måde som nogle af Märklins digitalprodukter (optokobler tilbagemelding og vendesløjfemodul) ikke nødvendigvis giver mening hvis man har 3-skinne.

Märklin Digital er for alle systemer - ikke kun 3-skinne.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

kimj
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 19 nov 2021, 15:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinne

Re: Ikon på CS3+

Indlæg af kimj »

Tak for svar. Så giver det mening når man kan få tilbagemelding ved 2-skinnedrift

Besvar