Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Kresten
Stationsforstander
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18 mar 2017, 07:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C K

Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Kresten »

Jeg var en af de (få) uheldige, som fik en E-maskine uden lys i venstre agterlanterne. Den er byttet, og nu har jeg fået en, hvor lyset efter et par dage forsvandt fra samtlige frontlanterner...

Og som jeg ikke allerede var blevet paranoid efter disse oplevelser, kan jeg simpelthen ikke få maskinen til at tilmelde sig min CS3+. Den findes ikke automatisk, og når jeg forsøger "Find mistede mfx lokomotiver" får jeg at vide, at der ikke er nogen...

Den kører OK (bortset fra frontlys) på min ECOSII - hvor jeg har slettet og automatisk genindlæst den et antal gange. Uden problemer. Og den er selvfølgelig slettet "på sporet" før jeg bærer den over til min CS3+.

Er der nogen, der har et forslag til hvordan jeg løser det ?

VH Kresten

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af PerR »

Ærgerligt at du har problemer med E maskinen.

Når jeg har oplevet at nogen siger at et mfx lokomotiv ikke tilmelder sig på CS3, så er problemet oftest at lokomotivet allerede er tilmeldt i forvejen.
Prøv at gå alle lokomotiverne i lokomotiv listen igennem, en af gangen for at se om I den gemmer sig der.
Mvh Per

Kresten
Stationsforstander
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18 mar 2017, 07:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C K

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Kresten »

Hej Per
Tak for dit svar - men nej, E-maskinen findes ikke i forvejen på min CS3+ (hvilket også ville undre mig, eftersom de aldrig har set hinanden før...).

Men for at være helt sikker, ville jeg "factory reset" CS3+ - hvordan gør man det ? Jeg har set på et forum, at reload af "Startconfig.zip" eller "Leer.zip" muligvis er en vej. Ved du det ?

Og så undrer det mig stadig, at min ECOSII rask væk genkender min E-maskine som "M4", men at CS3+ ikke genkender den som mfx...

VH Kresten

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af PerR »

Jeg ville starte med at checke om mfx er slået til på din CS3.
Se i indstillinger for CS3, jeg tror fanen hedder Spor. Her kan du vælge hvilke protokoller der er aktive.
Men hvis du vil nulstille din CS3, så ville jeg vælge "leer.zip".
Bruger du programmerings sporet når du prøver at tilmelde den?
Mvh Per

Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Mogens »

Hvis du nulstiller din cs3, så husk back up.

PS min e tilmeldte sig ok, meeen også jeg havde fejl på lanternen bagpå højre lyste ikke

Mogens

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Kresten
Stationsforstander
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18 mar 2017, 07:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C K

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Kresten »

Tak for svarene - det virkede efter load af Leer.zip. Gad vide hvorfor… - jeg har voldsom mistanke til en “Fejl40”!

Jeg havde både prøvet tilmelding på programmerings- og på hovedspor, men nu virker det ihvertfald på hovedspor (har pakket CS3 ned igen før jeg fik prøvet på programmeringssporet).

Mht backup er min CS3 ikke rigtig i drift - jeg går stadig og bikser med interface mlm RPI og styreenhed - og indtil videre kan jeg kun få lokstyring til at virke på min ECOS, så den bruger jeg indtil videre.

Vh Kresten

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Godsbanen »

Din CS3 bør også opdateres på et tidspunkt.

Kresten
Stationsforstander
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18 mar 2017, 07:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C K

Re: Märklin E-maskine kan ikke tilmeldes CS3+

Indlæg af Kresten »

Min CS3+ bliver skam støvet af og opdateret med nyeste FW/SW fra Märklin hver gang det bliver tilgængeligt :-)
VH Kresten

Besvar