Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

i går kom der et nyt medlem i klubben, som medbragte en iPad til brug for styring af tog via CS3+.

Det gik fint med at få den på vores trådløse netværk og fik fint forbindelse til CS3+ via browseren.
Efter at have accepteret de to klassiske punkter, så begyndte den at loade listerne fra CS3+, men efter kort tid stopper fremdriften, og den står og forsøger at downloade det samme lokomotiv hele tiden.

For at prøve at identificere problemet, prøvede vi både med Safari og Chrome browsere, men med samme resultat. Jeg foreslog at installere Firefox, men heller ikke Firefox kunne løse problemet.

Vores nye medlem prøvede også med sin iPhone, men med samme resultat.

Jeg har ikke selv erfaring med iPad eller iPhone, så det kan være svært at identificere problemet.

Mit gæt kunne være at iPad løber tør for resurser på en eller anden måde. Vi kunne se at 27,5 GB var brugt ud af 32 GB, men jeg kunne ikke se om der var nok fri RAM.

Vi har omkring 250 lokomotiver i lokomotiv listen. Der er også en del sporskifter, signaler og tilbagemeldinger.

De fleste medlemmer i klubben bruger Android enheder, og det virker normalt fint. Jeg har dog tidligere set tilsvarende problem på Android, men det sker typisk hvis enheden ikke har været genstartet i lang tid, og en genstart har løst problemet.
En genstart kunne dog ikke løse problemet med iPad'en.

Er der nogen der erfaringer med iPad og iPhone i forbindelse med CS3?

Mvh Per

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af bygger01 »

Hej Per

Jeg har fundet 2 muligheder, der virker fint på vores bane ….

Via IP-adressen

Her skriver man blot den pågældende CS’er adresse i Safari og så kommer en kopi af CS’eren frem på skærmen meget lig det samme, som hvis du vil anvende en PC.
Desværre for mig, skal jeg som regel gennem et par lange bekræftelser, før der åbnes op.
Det kræver naturligvis, at CS og padde er på samme netværk.

Via den gamle Märklin App

Det er min ynglings til at finde & styre lokomotiver, men dur ikke til sporplanerne.
Den virker meget hurtigere og lettere for mig end lille skærm på CS.
Virker heldigvis stadigvæk på de fleste af vores Apple produkter, men synes som om Märklin er holdt op med at understøtte den, og jeg føler, at det kun er de ældste enheder, hvor styresystemet ikke kan opdateres, at den ikke fungerer.
Du kan finde indlæg fra mig om min glæde og mine protester over at det sker, men Søren skriver, at det hører oldtiden & CS2 til.
Jeg faktisk endda skrevet til Märklin om det, men der er aldrig kommet et direkte svar!

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af Søren »

Appen hører oldtiden til. Det er helt korrekt.

Værd at vide om Ipad og Iphone er at det er Safari, ligegyldigt hvilken browser du benytter. Apple tillader ikke andre browsere end Safari, så Firefox, Chrome m.v. på en Iphone eller Ipad er blot en skal udenom Safari.

Dermed er problemstillingen formentlig i Safari og samspillet med CS3. Jeg vil teste det med min Ipad og se om jeg kan genskabe problemet.

Jeg går ud fra at din CS3 er opdateret til seneste version?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af bygger01 »

Dem, der ager med stude, kommer også frem ….

Og til at finde og styre lokomotiver finder jeg den fra Oldtiden langt bedre end den på CS`eren.

Jeg har endda nu 12.9” skærm …

Her er bedre plads og ingen mus eller spidse fingre, så nu er det kun beskidte skinner, der holder trafikken tilbage.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

vi opdaterer altid til den nyeste version af CS3 softwaren, og sætter stor pris på de opdateringer der kommer :-)

Mvh Per

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af moppe »

Per,

Tag en backup ad CS3.
Slet CS3 helt i bund.
Forbind med iPhone/iPad.

Virker det nu?

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af Søren »

Hvilken version af IOS ligger på de omtalte telefoner?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

jeg mener at den iPad der først viste problemet i onsdags, havde software version 15.

Jeg vil indsamle informationer om software versioner og hardware, når vi igen får samlet iPad, iPhone og mig selv i klubben.
Samtidig vil vi prøve at se om det virker med en tom CS3, og eventuelt også med en mindre konfiguration.

Jeg vil også lave en nærmere undersøgelse af hvor mange elementer der er i listerne på CS3.

Mvh Per

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af moppe »

Del eventuelt backuppen via wetransfer eller lignende, så andre også kan prøve jeres datamængde.

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af bygger01 »

Mener du kun lokomotiver med dette:

"Jeg vil også lave en nærmere undersøgelse af hvor mange elementer der er i listerne på CS3"

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar