Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

med elementer mener jeg både lokomotiver, sporskifter, signaler og tilbagemeldinger, da jeg går ud fra at alle vil optage plads i hukommelsen på iPad'en. Vi har planlagt at lave nogle forsøg i eftermiddag.

Mvh Per

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

Hej

der var opstået en misforståelse, så den person jeg mødtes med i eftermiddag havde ikke en iPad vi kunne teste med.
Vi fortsætter test på mandag.

Men jeg fik taget en backup af klubbens CS3, og jeg har prøvet at uploade den via wetransfer.com som foreslået.

Backuppen skulle være tilgængelig med følgende link: https://wetransfer.com/downloads/a1912d ... 357/e8c4f2

Klubbens CS3 har 266 lokomotiver i lokomotivlisten og 241 elementer i Artikel listen.
Backuppen fylder 7665 kB.

Vi har prøvet med to Android tablets med 2 GB RAM, og de virker fint.

Tak for interessen.

Mvh Per

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af Søren »

Jeg kan bekræfte at der er et problem med IOS 15. Jeg har her til aften testet på forskellige enheder, og fælles for dem alle er at IOS 15 ikke loader lokomotiverne som den skal. IOS 14 fungerer normalt.

Jeg har samlet dokumentation og sendt det videre.

Min umiddelbare mistanke går på en ny feature i IOS 15 ("GPU Process: Canvas Rendering") som ændrer måden web apps indlæser grafik. En hurtig Google søgning viser, at funktionen volder problemer for rigtig mange web apps og spil, der baserer sig på den bestemte feature. Beskrivelsen af fejlene matcher nogenlunde med dem CS3'eren også oplever.

I nogle versioner af IOS 15 kan man slå funktionen fra under "Experimental Features" i Safari, men muligheden er fjernet i senere versioner. Det gør det ekstremt svært at foreslå en workaround.

Vi må derfor vente på at udviklerne får ændret web appen, så den ikke render i problemer med Safari og IOS 15.

En yderligere test viste i øvrigt, at problemet kun opstår når der er mange loks i databasen. Så en workaround (omend irriterende) er at slanke sin database af lokomotiver.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

i aften lykkedes det at få fat i en iPad med software version 15.5

Den fejlede som forventet, ved load af lokomotiv listen som havde 266 lokomotiver.

Derefter prøvede vi at tilslutte iPad'en til min CS3, som kun havde 130 lokomotiver. iPad'en kunne loade uden problemer.

Så gik jeg i gang med at slanke lokomotiv listen. Jeg prøvede efter at have slettet omkring 10 lokomotiver, men det var ikke nok.

Efter jeg havde nedbragt antallet af lokomotiver til 228, så kunne iPad'en loade lokomotivlisten uden problemer.

Mange tak for de gode kommentarer jeg har modtaget.

Vi må håbe at Apple får løst problemet.

Mvh Per

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af PerR »

vores kvikke unge medlem i klubben, har fundet en løsning på problemet.
Til Apple mobiltelefoner og iPads, er der kommet en ny App i AppStore, der hedder RailControl Pro Mobile.
Det er en betalings App.
Den er ny, men jeg har set at den virker udmærket.
https://apps.apple.com/ng/app/railcontr ... 1598836499

Mvh Per

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Problem med iPad og iPhone sammen med CS3

Indlæg af Søren »

Det er vel en workaround og ikke en løsning. Løsning er at Märklin får fikset problemstillingen.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar