Jeg kan bekræfte at der er et problem med IOS 15. Jeg har her til aften testet på forskellige enheder, og fælles for dem alle er at IOS 15 ikke loader lokomotiverne som den skal. IOS 14 fungerer normalt.
Jeg har samlet dokumentation og sendt det videre.
Min umiddelbare mistanke går på en ny feature i IOS 15 ("GPU Process: Canvas Rendering") som ændrer måden web apps indlæser grafik. En hurtig Google søgning viser, at funktionen volder problemer for rigtig mange web apps og spil, der baserer sig på den bestemte feature. Beskrivelsen af fejlene matcher nogenlunde med dem CS3'eren også oplever.
I nogle versioner af IOS 15 kan man slå funktionen fra under "Experimental Features" i Safari, men muligheden er fjernet i senere versioner. Det gør det ekstremt svært at foreslå en workaround.
Vi må derfor vente på at udviklerne får ændret web appen, så den ikke render i problemer med Safari og IOS 15.
En yderligere test viste i øvrigt, at problemet kun opstår når der er mange loks i databasen. Så en workaround (omend irriterende) er at slanke sin database af lokomotiver.