Indlægning af lokomotivbilleder på SD kort i CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Indlægning af lokomotivbilleder på SD kort i CS3

Indlæg af PerR »

Jeg har eksperimenteret med at indsætte et SD kort i CS3, og lægge lokomotiv billeder ind i den mappe der hedder cs3\lokicons.
Det gik også fint, men da jeg forsøgte mig med undermapper i denne mappe, så kunne man ikke søge efter et lokomotiv billede, ved at skrive en del af navnet på lokomotiv billedet.

Der er samme problem, hvis man vil søge i den mappe Märklin leverer for LGB lokomotiver.

Da jeg synes at det er ret vigtigt at søge funktionen kan bruges, så må jeg undvære undermapperne.

Det ville ellers være dejligt, hvis man kunne have en mappe med danske lokomotivbilleder, et med svenske og et med norske lokomotiv billeder.

Mvh Per

PS: fordelen ved at bruge SD kortet, er at billederne ikke fylder i den interne hukommelse på CS3, samt at man nemt kan flytte mange billeder til en anden CS3, når man først en gang har konverteret billedet til CS3 format. Så vidt jeg kan se, så bruger CS3 en dimension på 384 x 143 og med en størrelse på omkring 64 kB.

Besvar