Vendesløjfe "demystified".....

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
TT-tog
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 aug 2011, 12:54
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af TT-tog »

moppe skrev:
TT-tog skrev:Når jeg kører af stamsporet forneden og kommer til isoleringen kortsluttes der og der er strøm der hvor modulet konnektes til sporet neden for skiftet..
Stod jeg ved dit anlæg og skulle finde fejl ville jeg starte med at fjerne en del af skinnerne- selve vendesløjfen - og så lave et par prøvekørsler.

Jeg kan heldigvis også lave tegninger :-)
IMG_7110.jpg
Sådan der, nu kører du toget frem og tilbage over isoleringen en 5-10 gange, for at sikre dig at det virker.

Næste trin er at bytte om på J og K på "Aus" og så køre igen. Du kan bruge det til at justere følsomheden på relæet.

Når begge dele virker, sætter du de resterende skinner på igen.

Klaus
Tak for hjælpen venner, nu virker det..
Jeg afmonterede modulet og lagde det op som foreslået, og vupti så virkede det. Det var ikke polariseret korrekt..og justeret...

kanon med lidt god hjælp... :lol: :lol: :lol:

med venlig hilsen

Thomas
larsen
Trafikelev
Indlæg: 20
Tilmeldt: 16 sep 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af larsen »

Fortsat go' fornøjelse!

Bjarne
Bjarne
Purellum
Stationsbetjent
Indlæg: 44
Tilmeldt: 17 dec 2012, 17:16
Digital: Ja
Scale: 1

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af Purellum »

8-)

Hej Baneforum.

Jeg har i en lade i Mullerup fundet "en del" Panasonic relæer til 5VDC ( DS2E-M-DC5V ) som jeg mener vil passe til Stig/Speed180's vendesløjfemodul.

( Denne type: https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_ ... cAodoRIAkg )

Jeg vil gerne sponsere et sådant relæ til hvert enkelt vendesløjfemodul der bliver bygget; men for at spare porto for hver enkelt og besvær for mig selv,
vil jeg foreslå at jeg sender en kasse med 50 stk til Stig/Speed180, som så kan smide et relæ med hver gang han sælger/giver et print.

Hvis dette har interesse skal jeg bare have en adresse at sende relæerne til.

Per.

8-)
speed180
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 aug 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af speed180 »

Purellum skrev:Hvis dette har interesse skal jeg bare have en adresse at sende relæerne til.
Hej per.
Jeg har sendt dig en PM.
Og så kan jeg jo kun sige ja tak til det flotte tilbud, jeg skal derefter gerne sørge for fordelingen af disse relæer sammen med vendesløjfe moduler
Purellum
Stationsbetjent
Indlæg: 44
Tilmeldt: 17 dec 2012, 17:16
Digital: Ja
Scale: 1

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af Purellum »

8-)

Hej Stig.

Din besked er modtaget og pakken afsendt. Dit tilbud om at betale portoen vil jeg venligt; men bestemt; afslå ;)

Jeg er nødt til at skrive her, da jeg tilsyneladdende ikke er aktiv nok til at skrive private beskeder :oops:

Per.

8-)
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af moppe »

Purellum skrev:Jeg er nødt til at skrive her, da jeg tilsyneladdende ikke er aktiv nok til at skrive private beskeder
Det kommer, når du har svaret på denne besked.....

Klaus
Purellum
Stationsbetjent
Indlæg: 44
Tilmeldt: 17 dec 2012, 17:16
Digital: Ja
Scale: 1

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af Purellum »

8-)
Moppe skrev:
Det kommer, når du har svaret på denne besked.....
Skal - skal ikke - skal - skal ikke - skal - skal ikke - skal :D

Per.

P.S: Tak ;)

8-)
Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Vendesløjfe "demystified".....

Indlæg af Litra ME »

Nå nu er jeg også begyndt at bygge mine elektronik stumper selv, min tidligere erfaring er et elektronik aften kursus i 8. klasse (f... det er godt længe siden :-) ) hvor det vildeste jeg fik lavet var en astabil multi vibrator. Sagt på en anden måde hvis jeg kan så kan alle....Det skal dog siges at jeg har modtaget premium gold 24 h support fra Speed180 som tålmodigt har svaret på alle (u)mulige spørgsmål.

Ikke desto mindre er det mildt sagt en fornøjelse at se et lille stykke print med nogle få komponenter på løse vendesløjfeproblemet på så lækker en måde, at det i høj grad giver blod på tanden til at prøve at lave moduler selv :-)
Vedhæftede filer
WP_000344.jpg
Besvar