Side 4 af 4

Re: Märklin sporskiftedrev 74491

: 22 jun 2015, 20:22
af Søren
I dag kom GLS med de nye sporskiftedrev. Der er lidt forskelle i printet, samt at kontakterne nu er dækket af noget isolering af en art? Måske en kyndig elektronik-haj kan gætte nærmere.

Her er billederne. Det nye sporskiftedrev er nederst, og det "gamle" er øverst.
Top
Top
Bund
Bund
Bemærk at kontakten (øverst til højre) er dækket af noget tape-isolerings-halløj. :-)

Re: Märklin sporskiftedrev 74491

: 25 jan 2020, 22:49
af BLK_AARH
Prøver så for første gang, om man kan "genoplive" en gammel tråd, eller opretter jeg en ny servere.

Min broder har Märklin og jeg har ikke nogen er erfaring med dette, så skal lige høre om i fraråder følgende jvf. denne tråd.
Jeg har i sin tid 2008-2010 bygge en bane op for ham, hvor jeg benyttede ESU ECOS samt switchpilot, idet det havde jeg erfaring med (dengang via en mindre DCC test bane). Nu vil han gerne have udskiftet det til en sporplanpult eller med 72710. Kan sporskifte drev er altså ældre, dem som i beskriver som fejlbehæftede. Det skal så siges, at mig bekendt har han ikke oplevet skifte problemer indtil nu. Har har ført power til dem fra en tranformation taget fra et begyndersæt med mobile station 1.

1) Skal jeg skilte hele moliviten ad og sende de gamle drev til mobytning hos Märklin, som nogen af jeg har gjort.
2) Hvis ikke, vil det give problemer at benytte skifte anordning som beskrevet på www.jornebanene.dk
3) Hvis ikke, vil det give problemer at benytte 72710 som jo også har diode positions tilbagemedlding.

Personligt synes jeg det vil være fedste at lave en sporplanpult med position led.
Ønsket er ikke blok-besat tilbagemelding, blot hvorledes det enkelt sporskifte er sat.

Billed fra jørnebanen (ved ikke helt om det lykkedes).
2020-01-25_19-05-02.png

Re: Märklin sporskiftedrev 74491

: 26 jan 2020, 08:02
af Søren
Jeg ville bare benytte drevene som de er, hvis de giver problemer så skift dem ud som problemerne opstår. Jeg vil ikke begynde på alle mulige anordninger, blot benytte dem som de er tænkt fra Märklin.

Når du arbejder med spor hvor drevene er skjult under ballasten, så sørg for at du kan komme til dem i forbindelse med service.