Ecos 2 problemer

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
speed180
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 aug 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Ecos 2 problemer

Indlæg af speed180 »

Davs.
Skulle der her i forumet være nogen der mon er stødt på ligende problem, men Ecos 2 Digital Central.
Problemet er følgende, pludselig mens anlægget er i drift mister jeg kontakten til BEGGE mine køre konsoller, dette betyder at jef samtidig mister kontrollen over mine loko.
Hastigheden og retnings skift er låst fast, digi displayet viser den aktuelle hastighed for de kaldte loko, men kan ikke længer reguleres, den eneste måde at at stoppe mine loko er at aktiverer tasten STOP.
ALLE andre menuer samt undermenuer på centralen fungerer fint, bare ikke køre konsoller.
Den eneste måde at komme ud af problemet på er at lukke Ecos ned og genstarte, men efter kort tids drift fremkommer problemet så bare igen.
Centralen køre med software 3.4.0, og har fungeret upåklagelig med denne længe.
Stig
Kim T
Stationsbetjent
Indlæg: 26
Tilmeldt: 25 aug 2011, 21:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Stevns

Re: Ecos 2 problemer

Indlæg af Kim T »

Jeg skal ikke kloge mig på dit problem men har du prøvet ESU support Forum http://www.esu.eu/forum/.
Kræver at du opretter dig som bruger men så er der sikkert kvalificeret hjælp at hente.

Kim T.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Ecos 2 problemer

Indlæg af moppe »

speed180 skrev: Den eneste måde at komme ud af problemet på er at lukke Ecos ned og genstarte, men efter kort tids drift fremkommer problemet så bare igen.
Centralen køre med software 3.4.0, og har fungeret upåklagelig med denne længe.
Hvad har du koblet til, siden den er begyndt at skabe sig sådan?

Start med kun at have forbindelser til en dobbelt skinneoval og se så om problemet er der.

Herefter tilslutter du trin for trin og venter på "lås"

Klaus
speed180
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 aug 2011, 12:50
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: 8520 Lystrup

Re: Ecos 2 problemer

Indlæg af speed180 »

moppe skrev:
speed180 skrev: Den eneste måde at komme ud af problemet på er at lukke Ecos ned og genstarte, men efter kort tids drift fremkommer problemet så bare igen.
Centralen køre med software 3.4.0, og har fungeret upåklagelig med denne længe.
Hvad har du koblet til, siden den er begyndt at skabe sig sådan?

Start med kun at have forbindelser til en dobbelt skinneoval og se så om problemet er der.

Herefter tilslutter du trin for trin og venter på "lås"

Klaus
Faktisk kun en skinne oval, ingen PC opkobling eller noget andet, problemet opstod under prøvekørsel af den nu skyggebanegård , som jeg er ved at lave, der er endnu IKKE monteret nogen form for skifte decoder , tilbagemeldinger eller andet udstyr.
Det virker som om styringen af loko bliver overtaget af PC opkoblingen , SOM IKKE er koblet, jeg har forsøgt med en fabriks RESET, men dette har ikke løst problemet.
Efter ca. 5 min drift kommer problemet bare igen.
Stig
Besvar