Fiskemelstoget

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
jhcn
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Fiskemelstoget

Indlæg af jhcn »

Samme besked er altså også postet i andre fora - men der kunne jo være nogle her som også gerne ville kigge med...!

Så har jeg igen været ude og lufte videokameraet - denne gang i massivt regnvejr i Nordjylland. Men det var altså nu jeg havde fri, og dermed mulighed for at følge G7551 med tomme vogne bevæge sig mod nord - regn eller ej!
Resultatet kan ses her:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1O1Kv4ekb3A[/youtube]
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...

Kim T
Stationsbetjent
Geografisk sted: Stevns

Re: Fiskemelstoget

Indlæg af Kim T »

Dejlig video, og dejligt at se der stadig køres gods fra danske virksomheder.
Jeg kommer til at tænke på papirtoget når det knagede og bragede på vej ned til havnen i Næstved men det er desværre slut.

Kim T

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

jhcn skrev: G7551 med tomme vogne bevæge sig mod nord - regn eller ej!
Det var dog et usædvanligt smukt logo der præger det lokomotiv. De har simpelthen udeladt S'et i midten!

Klaus

gmmz
Lokomotivfører
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Indlæg af gmmz »

Hej

dejlig film, dejligt at se godstog på skinnerne

alle DB Schencker Rail Scandinavia's Maskiner fik DB logo på for omkring 5-6 måneder siden,
dog Har Mz 1457 kørt med Logo'et i den ene førerrums-ende det sidste år eller mere.

mvh
Søren
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Betyder navnet at alle disse containerer kun bruges til fiskemel / ca. 35 stk i næste %0/50, så mindst 300 - 400 tons mel, som skal fyldes i dem i Skagen .......

Hvor mange fisk mon det er ....

Og når toget har et navn, må det ske tit ..

Sker det samme til andre havne ??

Hvordan har Du nået at køre fra strartwn ved Brønderslev / Sindal og så til Skagen ??
Jørgen Steff fra Herning
H0 / AC / Digital / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

jhcn
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Indlæg af jhcn »

bygger01 skrev:Betyder navnet at alle disse containerer kun bruges til fiskemel / ca. 35 stk i næste %0/50, så mindst 300 - 400 tons mel, som skal fyldes i dem i Skagen .......

Hvor mange fisk mon det er ....

Og når toget har et navn, må det ske tit ..

Sker det samme til andre havne ??

Hvordan har Du nået at køre fra strartwn ved Brønderslev / Sindal og så til Skagen ??
I Skagen havde de flinke folk både tid til at rangere med vognene og fortælle mig lidt om toget. Så jeg lærte at det kører fast hver anden uge, lige ugenumre, men hvis der er gods nok køres også i ulige numre. Dette var nyt for mig, der kun var klar over at der køres nordpå om tirsdagen, og retur onsdag.
Jeg fik også fortalt at der altid er 20 vogne, og som man kan se i videoen, så skubbes de tomme vogne ned i 3 blokke. Hvis de fyldte vogne er klar, så kan de have toget klart igen sidst på eftermiddagen, men der køres altså først fra Skagen kl. 11:15 onsdag.

Vi stod klar udenfor Brønderslev, filmede + digitale fotos og så direkte til Sindal hvor toget holder 10 minutter. Det var rent held at vi nåede dertil inden toget... I Frederikshavn skal der løbes om, så inden man er klar med bremseprøve etc, så var vi også klar - og våde....

Mod Skagen kørte vi parallelt med toget de sidste 10 km, der er inden da en krydsning som holder toget tilbage. Desværre blev vi forsinket af et vejarbejde, så vi kom ikke så meget foran at vi kunne nå til Skagen først. Vi kom bare til at følge det, hvilket så vildt godt, men jeg kan ikke både filme og køre Skoda'en.....
Men det er ikke med ulovlige hastigheder vi nåede hvad vi nåede :D

Henrik
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

gmmz skrev: alle DB Schencker Rail Scandinavia's Maskiner fik DB logo på for omkring 5-6 måneder siden,
dog Har Mz 1457 kørt med Logo'et i den ene førerrums-ende det sidste år eller mere.
Som jeg ser det, er der basis for en ny variation af MZ4 (Hobbytrade), med DB logo......

Klaus

Besvar