En togrejse i Danmark

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

En togrejse i Danmark

Indlæg af Erik Olsen »

Det kan være meget godt en gang imellem at foretage en togrejse i Danmark som helt almindelig bruger. Det kan få øjnene op for hvad man i almindelighed udsætter folk for.

Jeg rejste i går torsdag fra Frederikshavn til Høje Taastrup med ICLyn (IC3) afg. 11.30 sammen med tre andre af familiens medlemmer. Indtil Århus glimrede servicevognen ved sit totale fravær, og det var kun muligt at købe drikke og enkelte andre varer i automater ved hjælp af det korrekte beløb idet automaten ikke kunne give penge tilbage.

Toilettet viste sig at være en skuffelse. Der var intet toiletpapir og ingen papirhåndklæder, så jeg kunne ikke engang tørre mine hænder efter at have vasket dem. Resultatet var at da jeg var på vej tilbage på min plads, smuttede stokken ud af min hånd under en særlig stærk slingren som toget foretog. Jeg ville være røget på ... hvis ikke en hurtig medpassager havde støttet mig, og det var et held at ingen fik stokken i hovedet da den med voldsom kraft for på tværs af midtergangen.

Jeg endte i øvrigt med at være godt øm i ... sidst på turen, og selv om vi havde indkøbt forsyninger fra servicevognen omkring Middelfart da den efterhånden havde nået vores ende af toget. Den valgte kaffe, Starbuck's Instant Coffee, var ikke bedre end den traditionelle termokandekaffe, og de to typer sandwich var lavet med blødt, gennemvædet og sødt smagende brød. Ikke inspirerende. Det er lige før man ønsker sig storebæltsfærgerne tilbage.

Jeg skylder dog at nævne at toget på hele turen var rettidigt. Rejsetiden var 5 timer 39 minutter.
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: En togrejse i Danmark

Indlæg af gert »

Hej Erik!

Dat var da ingen rar oplevelse.


Jeg mener at vide, at der ikke normalt er servicevognbetjening nord for Aarhus. En gang ville jeg nemlig gerne vente til vi havde passeret Aarhus - og så var der bare inegnting. Og sådan var det normalt fik jeg oplyst.
Ellers generelt er jeg meget tilfreds med at køre i IC3. IR4 er der imod et gang skrammel lokaltog - som jeg oplever det. IC4 har jeg til gode........

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Besvar