Tur til Fredericia

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
joh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10 aug 2011, 22:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Tur til Fredericia

Indlæg af joh »

Hejsa

Da gmmz og jeg var på en lille tur til fredericia en fredag mødte vi dette tog, et sprøjte tog. Er der nogen der ved noget om vogntype og historie.
P1050150.jpg
P1050148.jpg
P1050146.jpg
Kan man få dem i model

MVH joh
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Tur til Fredericia

Indlæg af moppe »

joh skrev:Da gmmz og jeg var på en lille tur til fredericia en fredag mødte vi dette tog, et sprøtte tog. Er der nogen der ved noget om vogntype og historie.
Kan man få dem i model
Dine excellente billeder afslører at tankvognene er mærket VTG.
Det er ikke første gang at weedfree on track er i Danmark, til gengæld har jeg ikke set nogle af vognene i model.

Klaus
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Tur til Fredericia

Indlæg af gmmz »

det er de samme tankvogne, som var med sidste år, så mon ikke det er eks-VTG,
eller fast udlejet til Hollandske WEED-FREE
mærket på tanken er ihvertfald skrabet af, og der er bygget ekstraudstyr på
i form af vandslanger mellem vognene
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
joh
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 10 aug 2011, 22:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Tur til Fredericia

Indlæg af joh »

Okay, men hvad så med de hvide vogne. Er de tidligere passagervogne der er blevet ombygget eller er de bygget til formålet ?? :)

joh
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Tur til Fredericia

Indlæg af moppe »

joh skrev:Okay, men hvad så med de hvide vogne. Er de tidligere passagervogne der er blevet ombygget eller er de bygget til formålet ?
Det er næppe vogne bygget specifikt til formålet. Sådanne koster langt mere end hvad man kan købe brugt materiel for.

Det er formodentligt ældre postvogne, det tolker jeg det til ud fra de to skydedøre og få vinduer (post/pakkevogn), samt at det er 2-delte vinduer, hvilket man ikke bruger så ofte i moderne materiel. Det er grangiveligt 26,4 meter vogne, måske af Belgisk oprindelse. Jeg formoder at du har taget billeder af litreringen - den vil oplyse meget.

Tankvognene er intet problem, jeg læser 33 80 784 5 269-9P. 33 = RIV markeret vogn (må køre i de fleste lande), i privat ejerskab og med bogies. 80 = Tyskland.

Klaus
Besvar