Hvad mon min modeljernbane er værd?

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
krabbe
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 feb 2018, 15:43
Digital: Ja
Skinnesystem: Märklin

Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af krabbe »

Hej
Jeg får ikke brugt min modeljernbane og vil gerne sælge den, men ved ikke, hvad jeg kan få for den. Den er sat til salg på Den Blå Avis - her et link til annoncen. https://www.dba.dk/modelbane-Märklin-sk ... 041038338/
Jeg fik den, da jeg var lille, det vil sige for cirka 50 år siden, og den har stået stille siden. Jeg tænkte, at huse og måske også de gamle reklamer kunne være værdifulde.
På forhånd tak for hjælpen.
/Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af Søren »

Har du taget annoncen ned igen? Jeg kan ikke se den.

50 år gamle huse er næppe meget værd. Det samme gælder katalogerne.

Men læg gerne nogle billeder op, så vi bedre kan komme med en vurdering.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

krabbe
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 feb 2018, 15:43
Digital: Ja
Skinnesystem: Märklin

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af krabbe »

Hov, den var lige røget af, nu er den aktiv igen. Med hensyn til billeder så forsøgte jeg, men jeg har svært ved at greje det der med, at man skal have en URL til hvert billede. Er det ikke temmelig omstændeligt?
/Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af Søren »

Url? Du trækker bare billedet ind i vinduet. Nemt og enkelt. Det må dog ikke fylde over 500 KB.

Dit link til annoncen virker i øvrigt ikke endnu.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

krabbe
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 feb 2018, 15:43
Digital: Ja
Skinnesystem: Märklin

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af krabbe »

Det var godt nok mærkeligt. Har prøvet at redigere mit indlæg og indsætte link, men det virker ikke rigtigt. Men med de her søge ord kommer den Modelbane, Märklin, - med billede af en Esso-vogn først.

Jeg prøver at indsætte billeder Billede - men hvor trækker du dem hen? Ikke ind på siden her i hvert fald.
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af jhcn »

Hos mig virker dit link fint, jeg har set det igennem via en iPad, og bliver sendt direkte til dit opslag som jeg så kan se i DBAs app.
Så langt, så godt.

Dine billeder viser gammelt legetøjstog som er meget langt fra moderne modeltog. Så min vurdering er at det ikke er ret meget værd - beklager!

Katalogerne kan måske være af lidt værdi for nogen, men den tid er vist også ved at rinde ud.

Jeg ved godt at det her nok ikke var hvad du ønskede at læse, men der er bare rigtig, rigtig mange af den slags små samlinger i tiden. Og kun meget få kunder tilbage.
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
krabbe
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 feb 2018, 15:43
Digital: Ja
Skinnesystem: Märklin

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af krabbe »

Hej Henrik
Det er ok, jeg ville bare gerne være sikker på ikke at gå glip af en formue. Du ved lige som de heldige, man læser om, der køber en Rembrandt på et loppemarked eller noget i den stil.
Tak for indsatsen.
/Klaus
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Hvad mon min modeljernbane er værd?

Indlæg af jhcn »

Det er helt i orden

Du kan jo stadig prøve at sælge, men Rembrandt priser ender vi nok ikke i.... :)

Du vil nok får mest ud af sælge det enkeltvis, men det er også den mest besværlige løsning.

På Facebook findes der forskellige grupper hvor man netop kan købe og sælge, og mange der sætter ting til salg her gør som en auktion. Der kræver også lidt arbejde

Og så kan man tage til et af de bytte-markeder som findes og prøve at sælge der.

Det har jeg personligt haft gode erfaringer med i en del år nu, men jeg kan godt se at meget at handlen er flyttet online - fx førnævnte Facebook
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Besvar