Z21

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Z21

Indlæg af Rothar »

Sælger min "gamle" Z21 (sorte boks) plus medfølgende wifi, den kommer i original indpakning osv, pris 2000,-
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Z21

Indlæg af Rothar »

DA jeg gennemgik mine ting, har jeg faktisk en hel del skinner/multimaus og Z21 (sort) til salg, skinnerne er opgraderings pakker jeg har købt. plus en del andre ting. (sælges fordi jeg skal overgå til Märklin skinner, da roco geoline ikke passer til Z21)
Bof65
Godsforvalter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17 mar 2018, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A - Peco

Re: Z21

Indlæg af Bof65 »

Hej

Hvad har du af skinner og hvor gamle er de...?? Forstår ikke helt, at du skriver Roco Geoline ikke fungerer med Z21, det er hele mit anlæg bygget op af...

Bo
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Z21

Indlæg af Rothar »

Det var en skrive fejl, da jeg har investeret i en CS3 og derfor vil af med Z21 og Geoline skinner, og derfor vil have Märklin c skinner.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Z21

Indlæg af moppe »

GeoLine skinner kan nu sagtens bruges sammen med CS3, men vil du hellere have Trix skinnerne er det helt fint.


Klaus
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Z21

Indlæg af Rothar »

Synes nu ikke det så ud som den kunne forbindes? eller skal man bruge et lille "fif"?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Z21

Indlæg af moppe »

Mellem centralen og skinnerne går der to ledninger.

Der er uanset om centralen hedder Z21, CS3, intellibox eller noge helt fjerde.

Om du forbinder de to ledninger til Roco GeoLine, Trix C-skinne, PIKO A-gleis, Fleischmann ProfiGleis, Tillig skinner eller et hvilket som helst andet spor, så fungerer det.


Klaus
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Z21

Indlæg af Rothar »

havde det indtryk, at ledning fra skinner til Z21 er fast monteret på printplade som er monteret bag på skinnen.
Og Märklin CS3 bliver monteret via 2 stk ledninger (rød og blå) mener jeg.
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Z21

Indlæg af Rothar »

-men hvis du, Moppe mener jeg kan bruge min Geoline skinner, så har jeg egentlig kun Z21 og multimaus (rød) til salg
Tror en pris på 2500,- er ok?
Eller er det for meget?
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Z21

Indlæg af Søren »

Du kan sagtens bruge dine skinner til andre digitalstationer. En ledning er en ledning, det gør ingen forskel om det er en Z21 eller en CS3 der sender strøm igennem dem.

GeoLine benytter ganske rigtig en printplade forbundet under sporet, og ud kommer to ledninger. De kan forbindes til en anden digital station.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar