Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Indlæg af Søren »

Hejsa

I dag blev efterårsnyhederne offentliggjort.

Märklin: https://www.maerklin.de/de/produkte/pro ... prospekte/
Trix: https://www.trix.de/produkte/produkt-in ... neuheiten/
LGB: https://www.lgb.de/produkte/produkt-inf ... neuheiten/

Her er et udpluk af af nyhederne.

Märklin

For epoke moderne folket er der en Ludmilla med røg generator. Det er samme teknik som i maskinen fra sidste år. Røgen bliver skabt af forstøvet vand og sendes ud gennem udstødningen i taget. Der er tre niveauer af røg, afhængig af hvor meget maskinen arbejder.

Du kan benytte almindelig destilleret eller demineraliseret vand fra Brugsen. Det er vigtigt at maskinen løber tør for vand før du lægger den tilbage i æsken. Hvis tanken er helt fuld, så kan det godt tage sin tid at "ryge færdig".

Hint! Hvis du kommer forbi Felderbanen i weekenden, så har jeg en "røg ludmilla" med. Så kan du se hvordan det ser ud. Det kan godt være svært at danne sig et indtryk ud fra et billede eller en video.
maerklin_36433.JPG
Maskinen er patineret fra fabrikken. Tilhørende maskinen er et passende vognsæt med Sgns containerbærevogne. Ligeledes patineret.
maerklin_47810.JPG
Til vinter starter en ny kampagne der skal få ung som gammel til at samle sig om modeltoget på tværs af generationer. I den forbindelse leveres et startsæt med et tog, som passer til en kampagnefilm der bliver offentliggjort senere. Kampagnen løber primært i de tysktalende lande.
startsaet_29013.JPG
Til spor 1 folket kommer der en BR 103 med lyd- og lyseffekter.
maerklin_55107.JPG
Derudover mange flere nyheder til både H0, Z og 1.


Trix

Trix nyhederne byder denne gang kun på nyheder til skala N.

Blandt andet et Rheingold togsæt og en epoke moderne julevogn, der rent faktisk har et forbillede. Metronom havde i vinteren 2011/2012 en dobbeltdækkervogn kørende rundt forklædt som julekalender. Den kan du nu få til din Metronom-stamme. Dermed er der en god undskyldning for at finde vognen frem i julen og køre med den.
trix_15396.JPG

LGB

Til 100 års jubilæet for Baureihe VI K har LGB produceret en særlig model. Modellen leveres med lys- og lydeffekter. Der er også produceret et passende sæt passagervogne.
lgb_20481.JPG
lgb_31354.JPG

Ekstra information
En bestemt nyhed glimter ved sit fravær. Det var tidligere meldt ud at der, måske, ville være en drejeskive i efterårsnyhederne. Det blev ved måske, den kom desværre ikke med. Så du er nødt til at væbne dig med yderligere tålmodighed.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Indlæg af gmmz »

jeg synes det er pænt sæt med de 3 container vogne, jeg var interesseret,
lige indtil jeg så prisen, 249 euro for 3 vogne, det er godt nok dyrt
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Indlæg af jhcn »

Jeg er godt nok fristet af den Ludmilla.......

Hvem der bare havde penge nok :D
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Indlæg af Søren »

Ja, Ludmillaen er mægtig fed!

Kommer du forbi Felderbanen i weekenden? Jeg har en med der kan "ryge". Så kan du se den live.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Märklin, Trix og LGB efterårsnyheder 2018

Indlæg af jhcn »

Søren skrev: 31 aug 2018, 10:47 Ja, Ludmillaen er mægtig fed!

Kommer du forbi Felderbanen i weekenden? Jeg har en med der kan "ryge". Så kan du se den live.
Desværre ikke - arbejdet holder mig hjemmefra hele den kommende uge, så jeg har lidt travlt derhjemme i denne weekend.
Til gengæld når jeg hjem til Store Byttedag :)
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Besvar