Sådan får du varer fra Tyskland til Danmark når butikken ikke vil sende dem...

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Sådan får du varer fra Tyskland til Danmark når butikken ikke vil sende dem...

Indlæg af Søren »

OBS! Nedenstående er ikke en reklame, jeg synes blot det er en supersmart service og tippet er hermed givet videre. Jeg synes det er værd at kende, hvis du, som jeg, ofte render ind i problemer med tyskere der ikke vil sende til Danmark.
mailboxde.com.jpg
Mailboxde.com er et firma som videresender pakker fra Tyskland til Danmark. Det er smart, hvis du ikke kan få varer sendt direkte. Der kan være alle mulige grunde til at butikker eller privatpersoner ikke vil sende til Danmark.

Årsagerne kan være mange:
  • Butikker med manglende ambitioner for forretningen. Det fatter jeg personligt ikke.
  • Jeg kan forstå, hvis privatpersoner synes det kan være uoverskueligt med porto osv.
  • Producenter af tilbehør som hiver tåbelige fortolkninger af EU-lovgivningen om elektronikskrot op ad skuffen, og dermed undskylder deres manglende ambitioner på den måde...

Under alle omstændigheder: Det er alt sammen ligegyldigt med Mailboxde.com.

Med Mailboxde.com får du en adresse til et lager i Tyskland. Du får blot sendt varen dertil med dit navn, dit unikke Mailboxde ID og c/o Mailboxde.com.

Når varen ankommer til lageret sender Mailboxde.com dig en mail og beder dig håndtere videresendelsen. Det gør du ved at vælge fragtfirma, modtageradresse og betale porto. Det hele sker online og tager få minutter. Hvis du når det inden kl. 14 samme dag, som du modtager mailen, så ryger varen videre med det samme. Du opnår højst en forsinkelse på en dag.

Du skal ikke bekymre dig om at beregne priserne, de bliver automatisk beregnet for dig når varen bliver modtaget.

Du kan også lade varen ligge og samle flere varer sammen. Dermed kan det hele blive sendt på én gang. Bemærk priserne for opbevaring, hvis du skal have varerne liggende længe.

Der et engangsgebyr, hvis du ønsker at de blot skal sende pakken videre uden at du selv skal gøre noget. Men du kan spare pengene ved at logge på systemet og håndtere varen når den ankommer. Det kan kun rigtigt betale sig at få automatikken på plads, hvis du får tilsendt mange varer på den måde. Det gør jeg på ingen måde, jeg benytter kun servicen af nød.

Du kan vælge at få tilsendt varerne med GLS. Modsat Postnords kaosmølle, så virker GLS bare, så det vil jeg anbefale at du gør.

Ofte er der gratis fragt internt i Tyskland (især på køb fra eBay). Det betyder at du sådan set kun betaler porto for Mailboxde.com. Her er der en anden ting som er værd at bemærke: De sender for ca. 15 EUR (inkl. egne gebyrer) til Danmark (under 2 kg, tjek priserne ellers). Ofte er priserne på eBay højere (17 - 20 EUR for udlandet, men gratis i Tyskland). Du kan altså spare penge på fragten, hvis du sender over Mailboxde.com.

Senest har jeg hentet mine Spielemax Dobbeltdækkervogne på den måde. Spielemax sender ikke til Danmark, så det er no go, med mindre du kender en eller benytter Mailboxde.com.

Værd at vide
Du får en adresse på formen:

<dit navn>, <dit mailbox ID>
c/o Mailboxde.com
<Adressen på lageret>

Det er ÜBER vigtigt at du får skrevet c/o Mailboxde.com i adressen, da der ellers kan opstå forsinkelser på leveringen. Første gang du benytter servicen vil du modtage en mail med et link til PDF fuldmagt, der giver Mailboxde.com lov til at sende varen på vegne af dig. Den skal udfyldes, underskrives og sendes retur inden der sker mere.

Betaling sker via PayPal til en forudbetalt konto som du har hos Mailboxde.com. Kontoen kan godt have saldo 0, så du kan nøjes med at overføre det eksakte beløb til den, hvis du ikke ønsker at have penge stående. Du kan mod et lille gebyr få sat restsaldoen tilbage, hvis du ønsker det.

Når Mailboxde.com skriver "Gratis" mener de følgende: Det koster ikke noget at have adressen og muligheden. Det koster kun noget at få varer leveret til adressen håndteret.

Det nemmeste er selvfølgelig blot at få din lokale pusher til at bestille tingene hjem, men det er altså bare ikke altid muligt. Giv Mailboxde.com et forsøg, hvis du render i et besværligt firma og ikke kan få varerne på anden måde. Det er rigtig nemt og hurtigt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar