Store Byttedag 2011

Mangler du noget til din modeljernbane? Ønsker du at sælge noget fra din modeljernbane? Har du spørgsmål angående en modeljernbaneforhandler? Stil dit spøgrsmål her. Vi tillader også indlæg fra forretninger, der ønsker at gøre opmærksom på et godt tilbud.
Forumregler
Forretninger må gerne lægge indlæg ind med tilbud, men forsøg at begræns det til en fornuftig frekvens. F.eks. et nyhedsbrev engang i måneden.
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af gert »

Hej!

Peter/Freja H0 skal der derover - det kan være at du kan køre med ham mod en lill håndrækning med hans udstillingsgrej.
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af moppe »

jacob skrev:Store Byttedag er i år søndag den 11. september kl. 11,00 - 15,30 i Ådalshallen, Skørring, 8544 Mørke.
Og i dag er det den 11. september - vi ses....

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4488
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af moppe »

moppe skrev: Jeg skal nok gøre mit, for at komme!
Dagens høst rent privat blev tre "prærievogne", en teleskopvogn og en åben godsvogn (alt sammen epoke 5), samt to bøger om tyske personvogne og en om små motorlokomotiver. Hertil selvfølgelig også den teleskopvogn jeg skulle hente hos Søren.

Til DSB (Den Store bane) blev det til en 140'er i trafikrød med DB Cargo skrift på siden, en 101'er med BEYER logo og en E 17'er i epoke 2/3 farver. Derudover en håndfuld godsvogne både 2- og 4-akslede, en personvogn og ikke mindst en VT 12.5.

Klaus
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af gert »

Jeg kom hjem med en Heljan CAE samt en del smådele til mine byggeprojekter.
Utrolig så meget gammelt "skrammel" der blev faldbudt. Der var langt imellem gode sager - efter min mening.
En varm og svedig dag med mange mennesker i hallen.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Skovsøekspressen
Godsforvalter
Indlæg: 136
Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af Skovsøekspressen »

Vi var nogle stykker afsted fra klubben her i Silkeborg, og vi havde alle ryddet ud i vores samlinger. Det var nu ikke helt så meget salg der var, folk beholdte generelt tegnebogen dybt i lommen (vi er vel heller ikke i Jylland for ingenting). Og det var ikke bare en masse Lima-skrammel vi havde med (er helt enig med Gert). Men det var sjovt og det var spændende. Vi fik hygget os, og det er det vigtigste ;)

Kunne godt se at Klaus havde gjort nogen gode indkøb til "anlægget" :D

Mvh
Claus
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af gmmz »

jeg kom hjem med Me 1505 og en interfrigovogn,
der står godt "DIGITAL IS COOL" på siden, men det kan fjernes
og så skal vognen patineres.

ang. de gode fund, ja, der er langt imellem, men det kommer jo også lidt an på, hvad man er interesseret i.


mvh
Søren
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Skovsøekspressen
Godsforvalter
Indlæg: 136
Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Store Byttedag 2011

Indlæg af Skovsøekspressen »

Kiggede man på publikumssammensætningen i Skørring, så kunne vi godt blive alvorlig bekymret for vores hobbys fremtid. Ja man behøver blot at kigge i vores klubs sammensætning, hvis jeg ikke er den yngste, så er jeg i hvert fald en af dem (er hele 46 somre).

Men, men har lige talt dagens omsætning op. Er faktisk nogenlunde tilfreds nu :D Og fik straks "investeret" i noget nyt, i stedet for det gamle jeg havde skrabet sammen.

Her kunne jeg ikke stå for det nye kølevognssæt fra Hobbytrade hos Dorthea (den nye forretning i Give). De havde forresten 20 % rabat på alt deres Hobbytrade. Udover Premier-isvognen (epoke III b) er der bl.a. også en svensk H-vogn med i sættet, hvis nr. er blevet fotograferet i København. Desværre kan Premier-isvognen ikke fås i løs vægt i denne her udgave, men går man op i epoke III c, så kommer Kystbanen i København snart med en rigtig flot vogn (med store røde bogstaver).

Men der er efterhånden også temmelig meget modeltog og især dansk modeltog i omløb. Især efter at Heljan og Hobbytrade har skruet op for produktionerne. Hvor markedet er meget stort for det tyske materiel, så er det ikke helt det samme med det danske. Så derfor er mit bud at priserne vil falde på det danske og det er måske nok også derfor der blev givet så meget i rabatter? Man kunne fx hos Hobbykæden også få en spritny MT´er for næsten ingen penge.

Mvh
Claus
Besvar