De skal absolut ikke. De kan, men kun fordi Märklin i deres nuværende system (Booster #60174) har designet det til at være muligt. Du kan også komme ud for, at C-sporets skinner rører hinanden selvom de er isoleret i overgangen, det giver også potentielle problemer, som er løst ved at 0-lederne kan forbindes. Dog ikke ved 2-skinnedrift, hvor den ene skinne absolut aldrig må røre den anden. Som du selv giver eksempler på, så kan det gå helt galt.bygger01 skrev:Du skriver fuldstændig adskillelse, men det er ikke tilfældet med Märklins system / AC, da skinnerne ikke skal være adskilt med en CS2 og ved en eller flere booster, skal de have fælles stel.
Af præcis disse årsager, har jeg valgt at skrive, at man skal holde tingene adskilt. Det er meget nemmere at forstå, og det vil virke hver gang - også for Märklins systemer, som på ingen måde er specielle i forhold til andre. Mine Märklin boostere (jeg bruger #60174) er altid helt adskilt fra hinanden. Uanset om jeg bygger to- eller tre-skinne. Jeg skelner ikke.
Det er korrekt, at størrelsen på modeljernbanen ikke automatisk betyder flere boostere. Hvis du kun kører med ét til tre lokomotiver ad gangen, kan du for det meste klare dig med ekstra fødeledninger. Jeg giver et eksempel sidst i artiklen, hvor en gut har en 3A booster, men kun kører 1 lokomotiv ad gangen. Han behøver formentlig ingen booster, selvom hans anlæg er stort. Du kan godt have flere lokomotiver, der står stille, men selvfølgelig kun op til et vist strømforbrug.henho skrev:Sagt med andre ord, så kan man, hvis man render i problemer, nøjes med udgiften til noget ledning og et par klatter loddetin ? Indtil til en hvis grænse, forståes.
I sidste ende er en god ringledning, med fødeledninger for hver 1 - 1,5 meter, en god løsning, som du kommer langt med.