Min lille tog blog

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Hej med jer

For bare et halvt år siden, tænkte jeg ikke meget på modeljernbane og havde det fint med mine mange andre hobbyer, men så skal jeg da love for at der var en lille tog nørd gemt i den gamle krop.

Som dreng tilbage i 60'erne, var jeg med min bedstefar der var togfører, ude at køre i en rangermaskine i Fredericia, hvor der skulle flyttes gods rundt. Det må være den oplevelse der har fået et pust, så jeg nu render rundt med et kæmpe bål i maven og min nye passion er helt klart ud i denne tog verden. Jeg er som sagt helt grøn når det kommer til at være tog nørd, men har her i ferien læst bøger og blade om denne fascinerende verden og er helt klart indforstået i at det er min hobby nr 1.

Jeg har gennem flere år lavet mine små videoer omkring mine interesser og det måtte jeg også bare kaste mig ud i ved denne nye hobby, så mine små "first Take" videoer der lader meget tilbage at ønske sig, er uredigeret og til tider glemmer jeg hvad tingene hedder osv., men håber alligevel i gider kigge med og sidder i med viden, der kan tilfører disse små videoer lidt godt, så hold jer ikke tilbage.

Her kommer min tog blog nr 10, som handler om de tyske Turmtriebwagen og havde egentlig troet at jeg kun skulle samle danske tog, men har altså bevæget mig ned over grænsen og er helt klart blevet forelsket også i de tyske tog, så jeg har ikke noget fast emne.

Min bane er meget lille og opbygget med hjertet mere end korrekt fornuftig planlægning, så jeg er samler mere end det at køre med mine tog og vores bane er ligeså meget et sjovt projekt som min elskede hustru hygger sig med. I sær er hun vild med at sætte nye beboere ind i den lille by og jeg tror det er en form for kompensation for det manglende dukkehus i hendes barndom...hehe!

https://youtu.be/WYYCIcLXUJk

Venlig hilsen Michael
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

De danske lokomotiver der helt klart indtager første pladsen er My'erne

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Her kommer lige en ekstra tog blog nr 11 og 12



Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Søren »

Hej Michael

Velkommen til! :-)

Tak for info! :-) Vi er nogle stykker herinde som også har interesse for tyske tog, så det er jo helt fantastisk. Jeg er enig med dig i at det blot er at komme i gang. Så finder man jo nok sit leje før eller siden.

Jeg har også en Turmtriebwagen. Den er mægtig sjov. Min er dog uden hæve/sænke funktioner, men stadig en mægtig sød lille sag. Da du skiftede koblingen på den lille vogn, er det da til en trækstang (fast sammenkoblet) eller er der en form for kobling så du kan koble vognen fra?

Bemærk at du kan bruge Youtube-knappen og indlejre dine videoer:


Se evt. mere her: http://baneforum.dk/viewtopic.php?f=11&t=575

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Mange tak Søren

Der er nok tale om en form for trækstang, så det er en fast sammenkobling....helt rigtigt!

Jeg ville som sagt kun samle på de danske tog i starten, men har simpelthen kastet mig over en række andre tog, hvor de tyske er rigtig spændende og har let ved at forstå tysk så ser en masse tyske youtube udsendelser og har også familie i Schweiz, så der er også bestilt et lille tog derfra, som kommer senere.

Jeg ved godt at disse små video blokke er min lidt underlige måde at gøre tingene på, men startede lidt for sjov og så endte det med at blive noget jeg bare gør uden den store lyst til video-produktion (tidskrævende) så om ikke andet kan man få et kig på produkterne, hvilket jeg selv holder meget af og det faktuelle kan vi jo finde andre steder ;-)

Vh. Michael
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Søren »

Miwes skrev:Jeg ved godt at disse små video blokke er min lidt underlige måde at gøre tingene på, men startede lidt for sjov og så endte det med at blive noget jeg bare gør uden den store lyst til video-produktion (tidskrævende) så om ikke andet kan man få et kig på produkterne, hvilket jeg selv holder meget af og det faktuelle kan vi jo finde andre steder ;-)
Jeg synes det er fint. En del af charmen ved Youtube er at man kan fornemme en person bag ved kameraet. Det behøver ikke altid være stort og prangende. :-)

Hvad er det for et schweizer lokomotiv du har bestilt?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Det er denne lille røde skønhed

https://www.haertle.de/Modelleisenbahn/ ... ur+H0.html

Og her kan man få en lille køretur inside.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Søren »

Den er sørme fin, den tror jeg du bliver glad for. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Det er faktisk min hustru der har valgt det og så er det jo meget sjovt at hun netop har familie i Goldau og vi har kørt med toget.

Det kommer i en speciel vitrine og er et rigtig fint lille tog.

Har lige prøvet at skyde en lille video af min BR 191, som forøvrigt et et patineret tog og normalt bruger jeg et lille Canon G7X til mine videoer, så tænkte på at afprøve mit Sony A6000 med på bygget mikrofon og det kom der denne video ud af

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Her kommer lige en test mere af mit nye BR 117

Besvar