Simons bane

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Claus H
Lokomotivfører
Indlæg: 382
Tilmeldt: 21 apr 2015, 21:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: K-skinner

Re: Simons bane

Indlæg af Claus H »

Nu ved jeg ikke hvilken epoke du vil køre, men fx Hobbytrades D-maskine vil have meget svært ved at køre over 2,1 % i stigning og stadig have et passende antal vogne med sig, dette fandt jeg selv ud af i sin tid (K-skinner).

Rocos og Märklins (ikke aktuelt for dig) materiel er nok noget af det der bedst kan klare stejle stigninger.

Test de "svageste" lokomotiver du har på banen først, inden du lægger dig helt fast på noget. Det er ærgeligt hvis ikke alt materiel vil kunne køre på anlægget.

Du skal også passe på med små kurver og lange vogne. Fx kan Heljans B-vogne give problemer, men også andre producenters.

Har af den grund selv radius 4 (K-skinner) som absolut mindsteradius.

Mvh
Claus
Nomisdk
Stationsforstander
Indlæg: 58
Tilmeldt: 24 mar 2012, 16:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A
Kontakt:

Re: Simons bane

Indlæg af Nomisdk »

Hej Claus

Jeg køre Epoke (3)/4.

Jeg har fået testet noget mere af mit materiel, har fået rettet nogle ting af, så det er ved at være fornuftigt med kørsel op/ned på Helixen.

Jeg er nu i gang med at bygge i hjørnet af banen et område hvor banen skal være skjult.
Til højre for skal der være en vej bro over banen(der hvor togene holder under på billedet), og bagerst skal der være en vindmølle i hjørnet.
Vejen skal så gå hen til vindmøllen, og derfra videre langs venstre side med væggen, og forbi plakaten med "Gods med DSB".
Til venstre skal der så være udkørsel af tunnelen (som jeg vil forsøge at skjule bag nogle træer da jeg jo køre dansk).
De inderste spor(Som MZeren holder på), er det som føre ned til min ene Helix.
2017-01-22 17.04.47.jpg
2017-01-22 17.04.08.jpg
2017-01-22 17.03.44.jpg
2017-01-22 17.03.33.jpg
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.SimonTog.dk
Besvar