moppe skrev:Hvilke tog der kan holde til intensiv drift og hvilke der ikke kan, har jeg en rimelig god erfaring med. Hen over sommeren har vi åbent 7 dage om ugen, 7 uger i træk (se kalender herhttp://www.modelbaneeuropa.dk/gfx/aabning2017.pdf).
Jeg er ikke i tvivl om, hvilke lokomotiver/togsæt der er bedst konstruerede til det formål ;-)
Klaus
Der blev jeg nysgerrig og må da lige spørge til om du kan smide et link til evt. mere omkring hvilke modeller der klare sig ekstra godt...en top 5 måske og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre ?
Miwes skrev:...og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre?
Husk at have for øje at Klaus' overdrevne brug af modellerne ikke er repræsentativt for det forventede brug på et hjemmeanlæg. Efter en måned hos Modelbane Europa har togene typisk kørt mere end de gør et helt liv på et hjemmeanlæg. Der vil være modeller som performer dårligt (gliedezug måske?) på modelbanen, men hvor hjemmebrugeren aldrig vil opleve problemer.
Det er vældigt godt beskrevet i manualen, hvordan man gør. Meeen lur mig om ikke man kan liste en ny hæftering ned ved siden af hjulakslen og få den på plads med et tyndt stykke tråd, hvis man er lidt fingernem?
Den sikre måde er dog at gøre det på den beskrevne måde, så kan man sikre at hæfteringen sidder rigtigt inden man sætter akslen på plads.
Miwes skrev:
Der blev jeg nysgerrig og må da lige spørge til om du kan smide et link til evt. mere omkring hvilke modeller der klare sig ekstra godt...en top 5 måske og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre ?
Jeg vil ikke rangliste dem, men nævner dem i tilfældig rækkefølge.
Mehano Thalys
Trix BR 120 (22603/22604)
Roco V 100/BR 212
Roco BR 101
Roco ER 20 / Hercules
Roco MZ
De klarer sig godt (i mine øjne), fordi de kører problemfrit time efter time og har meget lidt behov for service/vedligehold.