Vogne til "Krokodillen"

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Lincoln
Godsforvalter
Indlæg: 127
Tilmeldt: 30 okt 2016, 15:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af Lincoln »

Jeg har en Schweizer-krokodille (Märklin), men mangler nogle vogne at hægte på den. Jeg vil foretrække 4-akslede personvogne, men synes at kunne læse mig til at krokodillen havde en ret kort karriere som persontog.

Krokodillen skulle være et epoke 3+4 lokomotiv, og jeg har kig på vognene 43360/43370/43380/43400 (epoke 3), og 43361/43371/43381/43410 (epoke 4) - vil jeg ramme helt ved siden af med disse?

Hvis det skal være godsvogne, så vil jeg også foretrække 4-akslede vogne. Men der synes ikke at være det store udvalg, når søgekriterierne også er SBB og epoke 3+4.
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af esben2009 »

Krokodillen har været brugt i persontrafikken, omend i begrænset omfang når vi ser bort fra forspand.

Fra min krokodille-bog er der dette eksempel, personvognstypen er dog en anden end dem du spørger på:
Vedhæftede filer
Krokodille persontog.jpg
Lincoln
Godsforvalter
Indlæg: 127
Tilmeldt: 30 okt 2016, 15:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af Lincoln »

Hvilken type vogne er der tale om?
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af esben2009 »

Det er EW 1 vogne som er på billedet, og med den gamle skrifttype.

Hvis du er på jagt efter dem, så har Hag lavet dem tidligere, og hvis du vil have de nyeste udgivelser skal du holde øje med PIKO og LS Models. Det er dem jeg lige kender, men andre har sikkert også produceret dem.

De Märklin vogne du har kik på kunne man spænde efter en Ae 4/7 fra Hag eller PIKO, de ville gøre sig godt sammen med krokodillen :)
Lincoln
Godsforvalter
Indlæg: 127
Tilmeldt: 30 okt 2016, 15:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af Lincoln »

Jeg har fundet to vognsæt fra Märklin (42386+42387), som jeg synes vil passe meget godt rent visuelt, om end ikke historisk.

Jeg ved at rigtig mange går meget op i om lok og vogne passer sammen, helt ned til mindste detalje (litreringer osv.). Hvis ikke jeg kan finde de historisk korrekte vogne, så er det fint for mig hvis jeg kan finde nogle vogne, der passer til et givent lok mht. epoke (+/- 1), nationalitet og visuelt.

Til gengæld har jeg et andet princip, der går på at jeg udelukkende har Märklin på banen :)
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af bygger01 »

Prøv at slå op på dette link:

https://en.wikipedia.org/wiki/Crocodile_(locomotive)

Her står at de Diller er produceret fra 1919 -21 og opdateret fra 1942 -> 47, så det er epoke II / III, så dine vogne passer fint efter den Wiki.

Du har ikke oplyst numret på din krokille .......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Lincoln
Godsforvalter
Indlæg: 127
Tilmeldt: 30 okt 2016, 15:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af Lincoln »

Min "dille" er Märklins #3756, og har nummer 13305 på siden.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af moppe »

Det er et godstogslokomotiv, så der er ikke rigtigt nogle personvogne der passer til det.


Google Be 6/8 SBB og kig på billeder, så kan du finde nogle billeder med personvogne, men det er hovedsageligt som museumstog. Og så er der frit spil, for så kan den køre med nærmest hvad som helst, så find nogle vogne du syntes passer....

Klaus
Lincoln
Godsforvalter
Indlæg: 127
Tilmeldt: 30 okt 2016, 15:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Vogne til "Krokodillen"

Indlæg af Lincoln »

Så er min krokodille et museumstog! :D

Som tidligere nævnt, så har jeg haft kig på Mä 42368 og 423687, så jeg skal bare have fat i min modeltogs-pusher :)

Tak til alle for input!
Besvar