Lynvisit på Gotha station

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Lynvisit på Gotha station

Indlæg af moppe »

Er i Gotha i dag, skulle lige ud for at have lidt luft.

Meget "uheldigt" endte jeg på banegården, ude på forpladsen ender sporvognene, det lignede umiskendeligt gamle Düwag sporvogne som dem Roco producerer, men med en ny lavgulvs mellemvogn, samt noget af nyere produktion, som umiddelbart gost kunne ligne noget 1980'er DDR produktion.

Og mens jeg nød dem, susede der en ICE1 gennem stationen med dobbeltdækker restaurant og det hele.

Så måtte jeg op på perron.....

Først kom der en hvalfisk.
Det er lidt et udskældt tog, med sit særegne udseende. Det havde sidste stop, så da jeg havde fået mit billede måtte jeg lige hen for at røre ved det. Det overraskede "lokomotivførerinden" der undrende spurgte hvad jeg lavede. Jeg forklarede hende at jeg var dansker og aldrig havde set en hvalfosk før og at jeg bare måtte prøve at røre den. Hun smilede let overbærende og har sikkert tænk "dumme däne".

Næste tog var 3x BR 612 i DB Regio udførsel som en af de to jeg selv har. De stod ved perron 1 og jeg på platformen mellem 2 og 3 og lyden fra deres klaprende Cummins blev hurtigt afskærmet af næste tog, som kom ind på spor 2.

Det var to ICE-T som gjorde holdt, her måtte jeg lige stikke en hånd ud og røre lidt.......

Over til perron 1 og "røre" igen, 612'erne havde langt stop, for de skulle vende retning, så jeg havde lidt tid til at nå det.

Ind i mellem kom det en 442'er fra abellio to gange, først den ene vej og så den anden vej.

Egentligt ville jeg også gerne have set det EC tog der kom kort tid efter, men det var noget forsinket og jeg var sulten (dette skrives under indtagelse af grilltallerken med brasede kartofler og med en "lille weissbier" til).

Klaus (glad, træt og mæt - kan det blive bedre?)
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af bygger01 »

Bare jeg ikke kommer for sent / tag en weisbier mere/ de smager bedst på stedet .....

Og så må jeg finde ud af hvor Gotha findes .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af moppe »

Det er let.

Du starter ud i Hammel, og kører sydpå af E45. Når du er ved Elbetunnel er du præcist halvvejs. Stik sy ud af Hamborg, forbi Hannover og Hildesheim og ved Seesen drejer du fra og krydser ned til Nordhausen via syd/vest siden af Harzen.

Fra nordhausen kører du stik syd, her kommer der på et tidspunkt en Y-deling af vejen, hvor du skal holde til højre mod Bad Langensalza (tager du til venstre, ender du i Erfurt). Rundt om Bad Langensalza og stik syd til Gotha.
Kører du forkert i Y-delingen og ender i Erfurt, er det ikke den store omvej. Du skal bare køre 25 km stik vest for Erfurt, så er du her.

Ses vi i orden tidlig?
Du har cirka 8 timer herned ;-)


Klaus
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af bygger01 »

Jeg tror, at vi køber Erdinger Wiessbier lokalt i Herning i stedet !

Og da det er et nyvisit, så er du sikkert på vej hjem, når vi sidder venter på den lokale i Gotha.

Vi ses på en anden måde / Du ved hvor vi bor og vi ved hvor du holder til om torsdagen, så vi ses en dag.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af moppe »

Cargoman
Godsforvalter
Indlæg: 131
Tilmeldt: 27 apr 2015, 21:01
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Line
Geografisk sted: Devils Island
Kontakt:

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af Cargoman »

moppe skrev: 29 jan 2018, 20:38
Først kom der en hvalfisk.
Det havde sidste stop, så da jeg havde fået mit billede måtte jeg lige hen for at røre ved det. Det overraskede "lokomotivførerinden" der undrende spurgte hvad jeg lavede. Jeg forklarede hende at jeg var dansker og aldrig havde set en hvalfosk før og at jeg bare måtte prøve at røre den. Hun smilede let overbærende og har sikkert tænk "dumme däne".
Bare rolig. Du er ikke den eneste, som har det sådan :) ;)


moppe skrev: 29 jan 2018, 20:38
Ind i mellem kom det en 442'er fra abellio to gange, først den ene vej og så den anden vej.
Sådan én?
Piko 59507.jpg
Med venlig hilsen
Rene
_____________________________________
Moderne tog på danske skinner
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lynvisit på Gotha station

Indlæg af moppe »

Nej, ikke en trevogns, men femvognssæt.

Kom lige forbi igen i dag, og forbi ræsede denne
Billede

Klaus
Besvar