Dekoder i ældre tog

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Tango
Stationsbetjent
Indlæg: 28
Tilmeldt: 08 dec 2016, 23:21
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Lima på det analoge PIKO på det digitale

Dekoder i ældre tog

Indlæg af Tango »

Hej

Jeg står og skal til at have et par af mine ældre Lima tog ud og køre, på min nu digitale bane med z21, tog der er indkøbt mellem 1980 - 1990, hvilke dekoder vil i anbefale til ældre Lima tog, jeg forestiller mig ikke at de skal have lyd elle andet spændene installeret, men bare at de skal kunne rulle rundt på banen som i "gamle dage"


Mvh
Tommy
Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Dekoder i ældre tog

Indlæg af Niels »

Hej,
Personligt ville jeg vælge en ESU Lokpilot af en slags. En brugbar dekoder kan sikkert fåes billigere, men efter min mening et dumt sted at spare en hundredkrone eller to.
Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Togsøn
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco Code 100

Re: Dekoder i ældre tog

Indlæg af Togsøn »

Hejsa Tommy.

Jeg vil give Niels ret.

I mine gamle Lima modeller, DSB og SJ er de alle udstyret med Esu Lokpilot 3.0 eller 4.0.

Har prøvet Esu lokpilot basic, var svære at motor indstille så de kørte godt, brug Lokpilot 4.0 i dag !

Husk giv dem lige et ekstra strømoptag på den truck som ikke har motor, så tager de meget bedre strøm op !

Hilsen Erling.
Tango
Stationsbetjent
Indlæg: 28
Tilmeldt: 08 dec 2016, 23:21
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Lima på det analoge PIKO på det digitale

Re: Dekoder i ældre tog

Indlæg af Tango »

Tak for de gode råd, så må jeg se om jeg kan finde et godt tilbud på Esu Lokpilot 4.0.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dekoder i ældre tog

Indlæg af moppe »

Overvej stærkt om du vil bruge penge på at digitalisere dine gamle lokomotiver, frem for at købe nye.

Jeg har selv gamle Lima lokomotiver, fra før man kunne købe ordentlige tog, en gang for mange år siden byggede jeg om på dem og hvad ved jeg. Det er jeg gået fra, nye lokomotiver er bare så meget bedre og koster så lidt i forhold til.


Klaus
Tango
Stationsbetjent
Indlæg: 28
Tilmeldt: 08 dec 2016, 23:21
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Lima på det analoge PIKO på det digitale

Re: Dekoder i ældre tog

Indlæg af Tango »

Ja men det har jeg skam overvejet, og det vil jeg.

Tommy
Besvar