Papskinner fra 50-erne

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
US zone
Trafikelev
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 jan 2018, 17:06
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann HO

Papskinner fra 50-erne

Indlæg af US zone »

Jeg har samlet Fleischmann (brugt) i mange år uden specifikt mål. Det meste ligger heng(l)emt i uåbnede kasser på loftet; men nu er jeg begyndt at åbne nogle af dem og finder da også meget Fleischmann fra de forskellige epoker - både gamle og nye.
Jeg vil nu satse på US zone perioden (papskinneperioden) for at begrænse mig og gøre opgaven med at lave en bane nogenlunde overkommelig.
Indimellem er der dog materiel, jeg ikke genkender som Fleischmann. Hvem kan hjælpe mig med at identificere?
På vedhæftede billeder er der 2 slags skinner. Den ene er Fleischmann (den længste) - den anden er jeg usikker på. Er det en Trix skinne?

Hilsen
Ole S.
Vedhæftede filer
IMG_20180213_143625 (2).jpg
IMG_20180213_143538 (2).jpg
BLarsen
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 16 mar 2014, 10:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Papskinner fra 50-erne

Indlæg af BLarsen »

Trix (Trix Express) er det vel ikke, den gang havde Trix-skinner midterleder i form af en skinnestreng a la Märklin.
ptmadsen
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12 aug 2011, 21:23
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Haderslev

Re: Papskinner fra 50-erne

Indlæg af ptmadsen »

Hej
Lima.

Venlig hilsen
Peter Madsen

Venlig hilsen
Peter Madsen

https://petermsgarage.blogspot.com/

Tor
Trafikelev
Indlæg: 13
Tilmeldt: 27 dec 2017, 22:07
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Papskinner fra 50-erne

Indlæg af Tor »

Hei!
Er temmelig sikker på at den korte er PIKO. Hadde selv PIKO materiell tidlig på 60-tallet
mvh
US zone
Trafikelev
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30 jan 2018, 17:06
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann HO

Re: Papskinner fra 50-erne

Indlæg af US zone »

Tak for meget hurtige svar.

Jeg vidste ikke, at Lima også har haft en papudgave; men nu vil jeg prøve at opspore både Lima's og PIKO´s historik.
Tak for hjælp indtil nu.
Hilsen
Ole S.
madigo
Trafikelev
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24 mar 2019, 17:28
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann

Re: Papskinner fra 50-erne

Indlæg af madigo »

Hej Ole - ifm. jeg købte en del ældre Fleischmann udstyr er jeg nu endt op med at have en del US.Zone (papskinner) som jeg ikke får brugt - er det noget for dig?

mvh. Søren
Besvar