Digital system

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
sandberg67
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 08 jul 2018, 20:08
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO

Digital system

Indlæg af sandberg67 »

Er der nogen der kender det der hedder jmri traincontroller. Hvis ja hvad meningen om det.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Digital system

Indlæg af Søren »

Jeg har brugt det før i tiden når jeg programmerede dekodere med min tidligere Lenz station. Den del fungerer sådan set fint nok.

Kigger jeg på det i dag, så synes jeg ikke det er så fedt. Det er baseret på Java, som i mine øjne er lidt gammeldags. Der er meget federe programmer på markedet, og så slipper du for Java og de udfordringer det giver.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

sandberg67
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 08 jul 2018, 20:08
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO

Re: Digital system

Indlæg af sandberg67 »

Det har du ret i men jeg synes mange andre systemer er ret dyre.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Digital system

Indlæg af moppe »

JMRI, kender programmer-delen rigtigt fint, ikke mindst fordi jeg har brugt den i mange år, når diverse dekodere skulle programmeres.
Efter jeg fik mig en lokprogrammer og stort set kun har ESU dekodere har jeg kun brugt det sporadisk (på “min” modelbane har vi en kuffert med en bærbar og en digitalstation, som vi justerer dekodere med).

Selve trancotroller delen har jeg forsøgt at komme i gang med flere gange men har opgivet.
At det er baseret på java, diskvalificerer det totalt i mine øjne.

Der findes et alternativ til samme pris - rocrail.


Klaus
Besvar