Rullestand

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Frank-O
Stationsforstander
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 sep 2013, 09:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Rullestand

Indlæg af Frank-O »

Godaften godtfolk.

Jeg går med tanker om at ligge penge i en rullestand og har kigget lidt omkring.

Marion Zeller virker til at være et fint produkt.
Der kan ligeledes fåes en løbekat til at udlæse fart.

Er fabrikanten og de nævnte produkter noget værd?

Eller er der bedre alternativer?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Rullestand

Indlæg af moppe »

Købte helt tilbage i 2007 en fin julegave til mig selv, en rullestand fra KPF-Zeller ("kopifirmaet").

Den er jeg utroligt glad for og den virker upåklageligt den dag i dag. Mon mor syede en fin stofæske til den, så den er godt beskyttet, når jeg slæber rundt med den (den har været med på en del udstillinger efterhånden).
Jeg købte efterfølgende også en speed-cat til den, men den døde kor tid efter, under en afsporing, hvor et hjul kom i kontakt med elektronikken. USB "oversætteren" er død.... Overvejer at bygge et lille display, der kan sidde fast på enden af rullestanden og køre på forsyningsspændingen til rullestanden.

Dengang kostede en 50 cm rullestand med 10 ruller og to "dummyblokke" 89€, men var så også skruet fast på et stykke plexiglas, hvilket gør den mere vridningsstabil en nutidens udgave.


Klaus
Frank-O
Stationsforstander
Indlæg: 90
Tilmeldt: 16 sep 2013, 09:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Rullestand

Indlæg af Frank-O »

Så det er ikke helt dumt hvad jeg har fundet frem til kan jeg forstå 🙂

Min tanke er netop at montere den på en plade af en art, for et den ikke vrider sig 🙂
Besvar