En lille ny...

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
Swampthing
Stationsbetjent
Indlæg: 25
Tilmeldt: 23 jun 2018, 22:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + K
Geografisk sted: Bagsværd

En lille ny...

Indlæg af Swampthing »

For en uges tid siden, bød jeg en lille smule på denne lille sag på Ebay, og tænkte så ikke mere over det,indtil auktionen var slut, og jeg kunne erfare at jeg havde erhvervet denne lille perle. Jeg mente ellers ikke at mit bud var højt nok til at den ville gå hjem, men jeg blev klogere.
Modellen er en 3 skinne analog Brawa 0483, BR 382.
br382001.jpg
Bahnmeister Kohl, er en glad mand, da han nu endelig har fået et rigtigt kleinlokomotiv til at rangere med vognene, til og fra savværket, dog må han væbne sig med tålmodighed, da den lille fyr lige skal forbi værkstedet, rengøres (den er lidt støvet her og der) samt have monteret en dekoder, jeg tænker der må være plads til en lille en af slagsen i førerhuset.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: En lille ny...

Indlæg af Søren »

Den er sørme fin. Jeg har ikke set den version før.

Det er lidt skægt med eBay, smid sit maksbud og håb på det bedste. 🙂

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: En lille ny...

Indlæg af moppe »

Hvor er den sød, måtte lige læse historie på den..

Det er ikke en Köf, med derimod en Ks (senere Ka) altså noget så moderne som et “batterilokomotiv” og selvom det er bygget i 1995, eksisterer det stadigvæk i dag og er i drift hos S-Bahn Hamburg.
https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_Ks

Hvis det er et gammelt 3-skinne lokomotiv du har fundet der, sidder der sandsynligvis en elektronisk “perfektomskifter” i lokomotivet, som du let kan pille ud og erstatte med en dekoder.


Klaus
Besvar