Hvad gør jeg forkert?

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lyne Preben
Ledvogter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Hvad gør jeg forkert?

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
I vores klub har jeg fået til opgave at automatisere vores nye skyggebanegård. Det har jeg jo gjort hjemme, så det skulle jo bare være "peace of cake", men jeg kan ikke få det til at virke.
Opsætningen er som følger:
1 CS2 Master, 1 CS2 Slave, 1 Link88 som er forbundet til Bus stikket på CS2 Slave, og en S88 AC som er forbundet til Link88 via det medfølgende kabel.
Alle tilbagemeldinger funger som de skal (de lyser gult, når en blok er besat, og hvidt, når blokken er fri.
jeg har lavet er "Hændelse" i memory på CS2 Master, og definerer f.eks. at når blok 1 bliver besat skal et sporskifte stilles lige, og et signal sættes på rødt. Det lille Ikon ude til højre for den pågældende memeor række er sat på "Hånd og Lokomotiv", altså denne hændelse kan udløses automatisk/manuelt.
Når hændelsen aktiveres manuelt, fungerer den som den skal, men det sker absolut intet når den pågældende blok bliver besat.
Jeg har forsøgt flere forskellige "Memory rutiner" med flere forskellige blokke som "Trigger", men intet sker.
Kort sagt, automatisering virker tilsyneladende ikke overhovedet.
Hvad gør jeg forkert/ hvilken parameter på CS2 er ikke sat/sat fokert?

MVH
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Hvad gør jeg forkert?

Indlæg af Søren »

Det første jeg tænker på er at du adresserer din S88 kontakt forkert. Er du f.eks. kommet til at vælge din CS2 som kilde i stedet for din S88 LINK? Det er en klassiker.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Jeg skal lige forstå hvad du præcist mener med adresserer min S88. Jeg har forsøgt at angive andet end CS2 (der findes 2 andre muligheder),
men hvis jeg benytter en af de andre, bliver "Navnene" på alle memory siden RØDE, og det læsder jeg som om at nu kan cs2 ' eren ikke læse status længere.
Kan du evt. uddybe det?

Hilsen
Preben
Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

At der hvor du har defineret hvilken kontakt din Memory-sekvens skal reagere på, har indtastet det forkert.

Det du har prøvet er at ændre S88 kontakten. Den bliver korrekt rød, når den ikke kan findes, men det er ikke det samme som at din Memory-sekvens ikke kan lytte forkert. Det sidste bliver du ikke advaret om.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar