Pendultog og CS3

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Søren

tak for din kommentar.

Jeg tænkte nok at der var en mere enkle løsning, men jeg var nu bare glad for, at jeg umiddelbart kunne få det til virke med denne opsætning :)

Jeg har prøvet dit forslag, som lyder fint, men jeg bare ikke få til at virke: jeg kan godt sætte kontaktskinnen i hændelsesforløbet til at vente, men ikke udløse det videre forløb?(jeg sender et billede)

Mht. Opsætning af henholdsvis 24994 og 24995 sender jeg også lige et billede fra Marklins manual, hvilke jeg mener hidrører 24995, så du kan hvad jeg mener.

Mvh Jørgen
Vedhæftede filer
0A85BD75-DA34-4AAE-AF9C-2FD751FC2868.jpeg
F29133D6-1370-462C-BE9A-183C3CDAEF75.jpeg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Om det er en vippekontakt eller om det er en kontaktskinne har intet med opsætningen af S88 kontakten at gøre.

Du skal være opmærksom på, at hvis du har opdateret til version 1.3.3 så er brugergrænsefladen ændret. Manualen er derfor ikke så anvendelig i denne sammenhæng, om end teorien er den samme. Det er ulempen ved trykte manualer, de er så hurtigt forældede.

Humlen er: Kan du få de respektive S88 kontakter til at lyse gult i CS3, når du aktiverer deres tilsvarende vippekontakter. Hvis ja: Så er det på plads.

Herefter skal det dreje sig om at få hændelsen til at makke ret. Jeg kan se at du i din hændelse kalder en anden hændelse "start". Hvad gør den?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

hej igen Søren

tak for hurtigt svar :)

Ja, alle kontakter lyser gult, så der er fin kontakt og tak for tippet om opdateringen: så ser jeg bort fra manualen

Det punkt, der hedder start, er blot togets opstarts procedure: start af maskine, banegårdsmeddelse, dørluk og fløjte, hvilke fungere fint

Så ja: det handler om hændelsen der fungere fint to delt, men bare ikke sammen: kontaktskinnen markere, men stopper ikke toget via signalet, som ikke skifter til rødt osv.

Mvh Jørgen
PeWi
Trafikelev
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 dec 2018, 10:10
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af PeWi »

Hej alle her i dette fine forum.

Et helt elementært spørgsmål angående min nyanskaffelse S88 AC - 60881 - med kabel til stikket under min CS3+:
hvilket af de to store stik på S88 skal bruges til forbindelsen til CS3+?
Brugsanvisningen er vist af lidt ældre dato og angiver kun opsætning i forbindelse med Link S88.

Jeg er nogenlunde godt inde i min CS3+ og har megen glæde af den.
Til mit pendul kørsel projekt er også købt to kontaktskinner - 24995.

Vh og god weekend
Peter
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Kablet stikker du i stikket øverst til venstre, når du ser modulet oppefra. Tænk på det som at pilen skal pege tilbage mod CS3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Peter

Jeg håber, at du vil dele dine erfaringer med opsætning til pendultogs kørsel med din CS3` er?, da du benytter nøjagtig samme artikler, som jeg selv, og, som du kan læse, har jeg haft lidt udfordringer med i hvert tilfælde at lægge det hele ind i en hændelse...men som to hændelser fungere det fint :) god arbejdslyst ;)

Mvh Jørgen
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

JRA skrev: 07 dec 2018, 19:57 Så ja: det handler om hændelsen der fungere fint to delt, men bare ikke sammen: kontaktskinnen markere, men stopper ikke toget via signalet, som ikke skifter til rødt osv.
Umiddelbart ser din hændelse ud til at vente på at kontakten bliver ledig. Det giver ikke rigtig mening, da din hændelse jo gerne kun skal fortsætte når kontakten bliver aktiveret.

Hvis du prøver at aktivere din hændelse manuelt, og holder øje med den røde pil i hændelsesforløbet, så tjek hvad den gør når den kommer til kontakten. Umiddelbart vil jeg mene, at du skal lave det om til at den skal vente på at kontakten bliver optaget.

Det nemmeste for at teste er at aktivere hændelsen manuelt og så følge med i hvad den foretager sig.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Søren

Mange tak.

Jeg prøver dit forslag og vender tilbage.

Mvh Jørgen
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Søren

Jeg har forsøgt at følge dine anvisninger og kører forløbet manuelt med dine anvisninger(se venligst vedlagte fotos), men det der umiddelbart sker i hændelsen, er at den kører igennem uden hensynstagen til kontaktskinnerne -de er der bare? -og markere som de skal, men uden indflydelse på drift og hændelse?

Mvh Jørgen
Vedhæftede filer
A6015259-8CD9-423C-8B3D-F63A7B2A1C3D.jpeg
890A4C47-F8A7-449F-BF9B-EBF5C1401400.jpeg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Et eller andet er forkert. Den nederste screenshot vil i hvert fald ikke fungere. Du har "?" på dine kontakter, det betyder at den tjekker aktuelle status og agere herefter. Det duer ikke.

Du skal bruge "w" som på dit første screenshot. Her vil den vente på status skifter til det viste.

Den første kontant bør vel stå som udløser. Træk den ned på manuel feltet. Da jeg skrev at du skulle starte hændelsen manuelt mente jeg at vippe på kontakten med fingeren, alternativt bare trykke på hændelsens play knap.

Har du læst min artikel om pendeltog som jeg linkede til? Den beskriver præcis hvad du skal gøre.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar