Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Følgende "reklametekst" er fundet:

Der LokSound Decoder der fünften Generation wurde komplett neu entwickelt.

Durch den Einsatz eines neuen, leistungsfähigen 32-Bit Prozessors konnten alle Eigenschaften der bisher bekannten LokSound Decoder noch einmal deutlich verbessert werden: LokSound 5 Decoder spielen bis zu 10 Soundkanäle gleichzeitig, wobei jeder Kanal dank 16-Bit Auflösung und 31250Hz Samplerate HiFi-Qualität erreicht. Mit einem LokSound 5 Decoder werden die Klangqualität und der Dynamikumfang Ihrer Lokomotiven nahezu perfekt an das Original heranreichen. 128 Mbit Geräuschspeicher sorgen für genügend Kapazitätsreserven.

LokSound 5 Decoder verfügen über eine abermals verbesserte Motorlastreglung mit bis zu 50 kHz Taktfrequenz und geräuschoptimierter Motoransteuerung, sodass künftig auch Glockenanker- oder Spur-1-Motoren mit exzellenten Langsam-Fahreigenschaften lautlos fahren.

Für die Ansteuerung von Licht- und Zusatzfunktionen weisen LokSound 5 Decoder zahlreiche Ausgänge auf und können bei Bedarf RC-Servos bzw. SUSI-Module ansteuern.

Jeder LokSound 5 Decoder ist darüber hinaus ein echter Multiprotokoll-Decoder mit allen vier bekannten Datenformaten: Neben DCC mit RailComPlus verstehen alle das M4-Format und melden sich an modernen Märklin® Zentralen automatisch an.
Unterstützung für Motorola® und Selectrix® machen den Einsatz mit älteren Zentralen möglich. Des Weiteren kann jeder (auch N Spur!) LokSound 5 Decoder auf analogen Gleichstrom- und Wechselstromanlagen gefahren werden. Die gewünschte Betriebsart wird automatisch erkannt.

Je nach Zentrale sind bis zu 32 Funktionen möglich, die mit dem einzigartig flexiblen ESU Function Mapping beliebig mit Sonderfunktionen belegt werden können. Drei neue, individuell einstellbare Bremsregler, sowie eine zweistufige Schwerlastsimulation bringen ebenso zusätzliche Spielfreude wie die neuen Zufallsfunktionen, mit deren Hilfe auch Lichteffekte zufällig gesteuert werden können.

Um unterschiedlichen Baugrößen und Leistungsbedarf der Fahrzeuge gerecht zu werden, werden LokSound 5 Decoder in diversen Ausprägungen angeboten.


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Kigger man lige nu hos Elriwa efer ESU nyheder kommer der lidt spændende frem:

https://www.elriwa.de/neuheiten/esu/

Eksempelvis:
ESU 58449 - LokSound 5, DCC/MM/SX/M4, 21MTC MKL
Altså en 21MTC dekoder med forstærkede udgange, så den kan bruges i Märklin lokomotiver.

Alle dekodere har også M4 ("ESU-mfx") indbygget og kan op til 31 funktioner under M4.


Klaus
Kresten
Stationsforstander
Indlæg: 94
Tilmeldt: 18 mar 2017, 07:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C K

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af Kresten »

Jeg har også set V5 omtalt på US-fora - som et rygte, hvor mere information efterspørges.
Nu har den pludselig en pris og et artikelnummer - som end ikke findes på ESU's egen hjemmeside ?
Det er "...'" da lidt mystisk - eller også er jeg bare blind.
VH Kresten
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Dekoderen kommer officielt først i slutningen af måneden.

Men forhandlerne har fået information og nogen frigiver informationer før tiden.


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Så er der også kommet et billede.....
131D940D-8DE9-4BC0-8A0B-2120B880E7BB.jpeg

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af Søren »

"Est. 1999" .... lol

Logoet er da fedt. Pænere end det gamle, mere enkelt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

I følge ESU support kommer lokprogrammer software til V5 dekoderne i midten af næste uge.


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Lokprogrammer softwaren er endnu ikke frigivet. Det er til gengæld brugsanvisningen til dekoderen, find den her
http://www.esu.eu/download/betriebsanle ... aldecoder/

Mit første indtryk er: shit de har taget sig sammen!
Læssevis af funktionsudgange, ikke noget flimmer med at vil man bruge powerpack, virker aux6 ikke osv. Fuld last funktion, let tog funktion servo udgange, ja den har ikke fået for lidt.

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Lidt om kommende ESU LokSound V5 dekoder

Indlæg af moppe »

Nu er det blevet “midten af næste uge”. Lokprogrammer V5 kan nu downloades.


Klaus
Besvar