Nyborg Færgehavn og Station

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Nyborg Færgehavn og Station

Indlæg af Klarsyn »

Som forlængelse til mit færgeleje, besluttede jeg for et års tid siden, at jeg ville bygge en hel færgehavn med efterfølgende station, frit inspireret efter Nyborg. Jeg vurderede dengang, at det ville komme til at fylde ca. 10 meter. Da jeg ikke har plads til en bane af den størrelse, var det naturlige valg en bane på moduler. Jeg kører 3-skinne, så for enden af det sidste modul, vil jeg følge standarden fra bla. 3-modul, så jeg engang kan deltage i træf og agere endestation.
Jeg er igang med at lægge skinner på modulerne, og er lidt over halvvejs med det. Samtidig er jeg igang med at bygge signaler og servostyringer til sporskifter. Elektronikdelen på hele anlægget bliver baseret på billige Arduino Nanoer fra Kina. Jeg får hjælp til programmeringen, da det ikke rigtig fanger min interesse/forstand ;) . Det er mere opbygningen af miljøerne der er sjovt. Så meget desto mere kedeligt er det, at jeg nu bruger uendelige timer på skinnelægning og elektronik. Men det skal jo være på plads, inden jeg begynder på de næste, og langt sjovere dele. Opbygning af landskab og miljø. Herunder lidt billeder fra projektet.
Vedhæftede filer
42285091_342129613025356_3476952862800478208_o.jpg
45336129_358458051392512_3456564094700617728_n.jpg
Modul 8, med Kongen i havn
Modul 8, med Kongen i havn
Sporplan
Sporplan
Mvh. Morten Vesterø
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyborg Færgehavn og Station

Indlæg af Søren »

Hej Morten

Det er sørme flot! Jeg er vild med færgen! 👍

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Re: Nyborg Færgehavn og Station

Indlæg af Klarsyn »

Mange tak. Den er jeg også en kende stolt af. Jeg skal på et tidspunkt have bygget Dronning Ingrid fra 1951 til det andet færgeleje.
Mvh. Morten Vesterø
Banemand
Stationsforstander
Indlæg: 77
Tilmeldt: 04 jan 2019, 23:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Geoline + PIKO A

Re: Nyborg Færgehavn og Station

Indlæg af Banemand »

Ja, det er et meget flot færge. Kan det passe, at jeg et sted har set en video af færgelejet, i "nightmode"?
Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Re: Nyborg Færgehavn og Station

Indlæg af Klarsyn »

Tak. Ja, det kan godt passe. Jeg har en blog på Facebook der hedder “Mortens Märklin Modulbane” hvor jeg lægger billeder og lidt video op. Der ligger også noget i “nightmode”
Mvh. Morten Vesterø
Besvar