32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Søren »

Med i opdateringen til CS3 version 1.4.0 og CS2 blev centralerne forberedt til at understøtte 32 funktioner på Mobile Station 2.

Opdateringen til Mobile Station 2 vil være klar i løbet af de næste 4 uger. Den vil komme som en separat opdatering.

Du kan opdatere Mobile Station 2 via CS3 eller CS2. En opdateret Mobile Station 2 vil kunne opdatere andre Mobile Station 2 og deres styreboks.

Hvis du ikke har en CS3 eller en CS2, er der sikkert en venlig sjæl som vil hjælpe - alternativt kan du spørge hos din forhandler.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Togfører 2 »

Ved du mere om denne opdatering til Mobile Station 2?

Min station, som jeg generelt er meget tilfreds med er dog på nogle punkter ustabil.

1 når jeg lægger et nyt tog ind gemmes det også i hukommelsen (altså ud over de aktive tog) men ofte skriver den bare "intet lokomotiv" når jeg en anden dag vil køre med det. Nogle af mine tog har gamle decodere.

2 Den er også ustabil, hvis jeg har arbejdet med at kode et tog, fx ændre på acceleration, bremselængder m.m.
Andre gange opfører lokomotiverne sig underligt og løsningen her er helt at genstarte den, dvs. slukke helt i 20 sekunder.


På Märklin kan jeg intet finde om de forventninger jeg kan have til den nye version. Flere funktioner er selvfølgelig fint, men ikke noget jeg lige umiddelbart står og mangler mest.


På forhånd tak for svar og ikke mindst super god information - du/I ved virkelig, hvad I snakker om. Og det er meget nyttigt.

/FInn
Rheingold
Stationsforstander
Indlæg: 81
Tilmeldt: 09 aug 2017, 13:56
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C-skinner
Geografisk sted: Region Syddanmark

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Rheingold »

Hej Finn...

Jeg kan desværre ikke løse dit problem umiddelbart - og dog - måske alligevel.... ;-)

Jeg oplevede samme problem med mine MS2 - som du beskriver og på daværende tidspunkt havde jeg tre MS 2... Men jeg havde efterhånden fået flere lokomotiver end der var plads til i MS2 - og jeg måtte erkende på den hårde måde at fordi man har tre MS 2 - så har man ikke plads til flere lokomotiver af den grund. Og til sidst blev jeg så træt af de blev ustabile - særligt den "ældste" med det laveste serialnummer - som skulle danne database for de andre....

Løsningen blev at købe en Märklin Centralstation 3 - i starten meget modvilligt - primært af hensyn til prisen... Men idag har jeg to CS3´ere - og jeg har aldrig fortrudt det et sekund....De er ALLE penge hver.... Og NEJ - jeg har ikke en kæmpe bane ... Langtfra - jeg endte bare med to CS3´ere... Men det er en anden historie :-)

MVH
Per
Märklin Digital, C-skinner, CS3, MS2, Epoke II-III-IV-V .... og samler på Märklin ølvogne
Togfører 2
Godsforvalter
Indlæg: 101
Tilmeldt: 22 jan 2019, 17:47
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Aabenraa

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Togfører 2 »

Hej Per

Det er bestemt også min drøm. Så jeg sparrer op det bedste jeg kan. Jeg tror dog også, at den kan langt, langt mere, end jeg måske nogensinde har evner til at udnytte, men den løser jo i hvert fald mine almindelige udfordringer.

Når det er sagt, er jeg faktisk imponeret over MS2 som sådan.

Tak for hjælpen.

/FINN
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Søren »

Togfører 2 skrev: 27 feb 2019, 18:35Ved du mere om denne opdatering til Mobile Station 2?
Jeg ved kun, at den kommer snart. Den vil åbne for at benytte 32 funktioner (dekoderen skal dog tilbyde 32-funktioner) (29 ved DCC). Du får f.eks. ikke 32 funktioner på alle dekodere.

De problemstillinger du oplever er ikke nogle jeg har hørt om. Det er næppe fejl i softwaren, men nærmere et tegn på mulige problemer med din Mobile Station 2. Det er muligt at en software-opdatering vil løse problemet, men det er mest fordi den skriver filerne til din MS2 på ny. Så det er forsøget værd at opgradere den.

Hvis det ikke virker, så smid den forbi forhandleren, så den kan komme en tur til Tyskland og blive resat.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Anders63
Lokomotivfører
Indlæg: 202
Tilmeldt: 27 feb 2016, 19:49
Digital: Ja

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Anders63 »

Jag hade samma problem med Trix MS2 och version 2.5.
Men det visades vara mfx dekodrar av äldre modell som var problemet.
Märklin löste det med en ny generation dekodrar.
Med ESU ljuddekoder var där inga problem.
Att uppgradera MS2 till 32 funktioner är bra och jag visste att Märklin skulle göra det.
Det innebär även fler icon symboler till MS2.
Helenerup
Trafikelev
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14 apr 2019, 07:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Helenerup »

Hej,
Er der nogen, der ved om denne opdatering er kommet til mobile station 2?
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Søren »

Den er ikke kommet endnu.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Anders63
Lokomotivfører
Indlæg: 202
Tilmeldt: 27 feb 2016, 19:49
Digital: Ja

Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2

Indlæg af Anders63 »

Märklin har för nuvarande problem med länksidan, för att kunna uppgradera systemet.
Besvar