Ombygning af Togmodelle MH 378 fra Lokpilot v3 til loksound v4

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Tommi
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 sep 2017, 13:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Ombygning af Togmodelle MH 378 fra Lokpilot v3 til loksound v4

Indlæg af Tommi »

Hej Baneforum.

Jeg har kastet mig ud at udskifte LokPilot dekoderen i mit MH 378 rangerlokomotiv fra MG-Togmodelle.
Det nuværende dekoder er en ESU LokPilot v3.
Den nye dekoder er en ESU Loksound v4 og jeg vil samtidig montere Märklins Telexkobling E117993.
v4 dekoder fil til programmering er hentet på esu.eu "55894-LSNV4.0-Diesel-DSB-MT-MH-R4".

Standardlyssætninge på MH'eren er retningsbestemt lys i de tre lygter ved normal kørsel.
Rangerlyssætning aktiveres ved at normalt kørelys slukkes og retningsbestemt rangerlys i de to nederste lygter aktiveres med F1 (AUX1). Aktivering af kabinelys og blinkende lamper på taget aktiveres ved F1 (AUX1) og F2 (AUX2) samtidig.

Telexkoblingen er monteret, men ikke tilsluttet endnu og har indstillet F10 til styring af AUX1 og F11 til styring af AUX2. Når F10 aktiveres kommer der ikke lys i de to nederste lygter, men derimod en klikken fra MH'eren og den klikken forstår jeg ikke hvor kommer fra.

Er der nogen her i Baneforum, der har erfaring med lignende ombygning af Togmodelles MH?
Vh Tommi
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Ombygning af Togmodelle MH 378 fra Lokpilot v3 til loksound v4

Indlæg af moppe »

Den klikken tror jeg godt at jeg kender....

Hvis du kigger i brugsanvisningen til din MH med hensyn til hvordan stikket fra dekoderen skal vende, skal du vide at billedet er forkert. Stikket skal drejes en halv omgang, så virker det.


Klaus
Tommi
Stationsbetjent
Indlæg: 35
Tilmeldt: 13 sep 2017, 13:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Ombygning af Togmodelle MH 378 fra Lokpilot v3 til loksound v4

Indlæg af Tommi »

Hej og tak for det hurtige svar.
Jeg har kigget og kigget på billedet i brugsanvisningen og du har ret. Billedet er forkert ;)
Jeg vendte stikket og nu spiller det hele, inklusiv den ene monteret telexkobling.

Godt med et velfungerende forum og hurtig hjælp.
Hilsen Tommi
Vh Tommi
Besvar