cs3 opstart

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Nicolai
Trafikelev
Indlæg: 7
Tilmeldt: 02 sep 2019, 16:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Ringsted

cs3 opstart

Indlæg af Nicolai »

Hej alle

Jeg har lige startet min cs3+ op og har et par spørgsmål, der kommer sikkert flere senere :)

1. når jeg skal lave min sporplan skal det så være som et sporbillede, eller i flere lag. har en bane på 2x3 m og 30 sporskift

2. har prøvet og lave flere lag og det ser sådan her ud, synes det virker lidt besværligt når man skal arbejde med det, kan det være rigtigt :)
billede 1.jpg
3. findes der et andet program eller bruger man bare VNC viewer til pc og skærmbilledet fra cs3 til at lave sporplan med.

det jeg har lavet ser sådan her ud. vil bare ikke fortsætte med det hvis det kan/skal gøres på en anden måde.
billede 2.jpg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: cs3 opstart

Indlæg af Søren »

Du har helt frihed til at bygge det som du synes.

Jeg foretrækker at bygge planerne i flere forskellige sporplaner, som jeg så skifter imellem. Du kan oprette links mellem de forskellige planer, så du kan trykke på en knap på selve planen for at komme til en anden.

Du bruger bare VNC, det er din eneste mulighed med mindre du vil sætte en mus til din CS3. Det er 100 gange nemmere med en mus end at bruge fingeren til at tegne med.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Nicolai
Trafikelev
Indlæg: 7
Tilmeldt: 02 sep 2019, 16:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Ringsted

Re: cs3 opstart

Indlæg af Nicolai »

tak for hurtigt svar.

men når jeg arbejder med flere lag skal man så have dem ved siden af hinanden som på det her billede ?
kan man ikke vælge et lag af gangen og arbejde på. jeg har alle mine lag ved siden af hinanden.
billede 1.jpg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: cs3 opstart

Indlæg af Søren »

Du arbejder kun på et lag ad gangen. Du kan bare zoome ind, hvis du ikke ønsker at se de andre lag. Evt. dobbeltklikke eller dobbelttappe på et lag, så bliver det centreret og zoomet ind på.

Du skal se det som et skrivebord hvor der ligger forskellige stykker papir med sporplaner på.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar