Digital ESU tog

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Digital ESU tog

Indlæg af Rothar »

Desværre valgte mit knap så gamle ESU tog at lave en lille puf lyd og derefter lugter brændt (brændt af). Toget i sig selv er et lidt i den dyre ende.

Nu til mit spørgsmål, nogle der ved om jeg skal sende det til forhandler for at få repereret eller kan jeg sende det selv? Garanti er desværre udløbet.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Digital ESU tog

Indlæg af moppe »

esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Digital ESU tog

Indlæg af esben2009 »

Jeg ville ikke sende mit tog derned.

Efter at have opgivet at få et tog tilbage fra Esu som var under garanti vil jeg anbefale at klare sagerne herhjemme hvis man også har en forventning om at se toget igen.
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Digital ESU tog

Indlæg af Rothar »

Hvem kan lave sådan et tog herhjemme? for det er vel ikke bare lige sådan.
Banemand
Stationsforstander
Indlæg: 77
Tilmeldt: 04 jan 2019, 23:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Geoline + PIKO A

Re: Digital ESU tog

Indlæg af Banemand »

esben2009 skrev: 07 sep 2019, 15:24 Jeg ville ikke sende mit tog derned.

Efter at have opgivet at få et tog tilbage fra Esu som var under garanti vil jeg anbefale at klare sagerne herhjemme hvis man også har en forventning om at se toget igen.
Det lyder da helt absurd. Nægter de ligefrem at sende dit tog retur, repareret eller ej?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Digital ESU tog

Indlæg af moppe »

Det er ellers ofte at ESU roses for deres service....


Klaus
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Digital ESU tog

Indlæg af esben2009 »

Efter at have set, hørt og rørt et Esu lokomotiv hos Togcenter Gentofte var jeg solgt, og hjem kom et nyt eksemplar.

Glæden var stor, og glæden blev kun større for hver dag. Efter 3 måneder stoppede det pludseligt, og kunne ikke køre mere. Okay, den slags kan ske for selv den bedste.

Tilbage til forhandleren som sendte toget til Esu. Nu gik der så mange måneder med at rykke for om det ikke snart var tilbage, men fra Esu fabrikken var der på intet tidspunkt nogen reaktion. Tavsheden var total. Efter et år tilbød forhandleren mig at det beløb jeg havde købt Esu for kunne jeg istedet vælge andet for i butikken.

På den baggrund gik jeg tilbage til Märklin, hvor Esu'en blev "byttet" til mit første Mfx+ lokomotiv der kører til min fulde tilfredshed. Senere fik jeg CS3 og mere udbytte af togets funktioner.

Havde Esu taget sig af mig som kunde, så havde jeg helt klart købt flere tog fra dem, og jeg var sikkert også endt op med en Esu digitalstyring for produktmæssigt er Esu til topkarakter, men ærligt talt tør jeg ikke ligge flere penge hos Esu
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Digital ESU tog

Indlæg af moppe »

esben2009 skrev: 08 sep 2019, 09:25 Havde Esu taget sig af mig som kunde, så havde jeg helt klart købt flere tog fra dem, og jeg var sikkert også endt op med en Esu digitalstyring for produktmæssigt er Esu til topkarakter, men ærligt talt tør jeg ikke ligge flere penge hos Esu
Det er meget udsædvanligt at ESU opfører sig sådan, tvært imod.


Klaus
Besvar