Layout på i pad og i phone

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Per@Herngaard.dk
Trafikelev
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 feb 2020, 17:12
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Layout på i pad og i phone

Indlæg af Per@Herngaard.dk »

Mon nogen ved hvorfor jeg ikke kan finde layout frem på min i pad og i phone. På min cs3 og på min pc kan jeg finde layout frem og aktivere sporskifte.
På tlf og i pad kan jeg kun finde keyboard page og aktivere sporskifterne her, men jeg ville gerne have layout frem på i pad og kunne aktivere sporskifte her.
Kan det lade sig gøre?
På forhånd tak
Per Herngaard
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af Godsbanen »

Der var tidligere end tråd omkring problemer med iPad og CS3 efter sidste opdateringer. Jeg selv oplevede, at layoutet ikke var problemet, men at togoversigten var besværlig at få frem på iPad (det lykkedes dog efter nogen tids venten og klikken frem og tilbage på iPad'en). Webinterfacet er dog ikke noget jeg anvender til dagli.
Et af forslagene til forbedring var at rense al browserhistorik og lign.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af bygger01 »

Hvis det særlig er lokomotiver ( og måske også layout ), ville jeg i stedet anskaffe Märklins Apps til de Apple produkter.

Det giver en meget bedre billede af lokomotiverne, og du kan holde op til 8 loko'er i luften på en gang, men så er layout også væk .........

Om layout er jeg mere usikker, da det ikke er til opdatere, men måske ved en opstart vil det være rigtig.

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af Søren »

Vil du ikke lige lægge et skærmbillede op, så vi kan se hvad du oplever? Så er det nemmere at danne sig et overblik.

Apps til smartphones og tablets kan ikke anbefales, da de ikke længere bliver opdateret. Det er web app'en der er fremtiden for CS3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af bygger01 »

I mit indlæg fra 1/1-20 på :

viewtopic.php?f=6&t=3383&start=20

Finder du et par billeder, der viser hva' jeg finder bedre ende de små billeder fra CS3

Hvis det ikke er nok, så skal jeg nok tage nogle flere billeder, men p.t. er det ikke muligt

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af Søren »

Det var nu Per, der skulle lægge billeder op.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Per@Herngaard.dk
Trafikelev
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 feb 2020, 17:12
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Layout på i pad og i phone

Indlæg af Per@Herngaard.dk »

Hej Søren. Lægge billeder op kan jeg desværre ikke finde ud af, men det du skrev om apps kan jeg forstå.

(Apps til smartphones og tablets kan ikke anbefales, da de ikke længere bliver opdateret. Det er web app'en der er fremtiden for CS3.)

så nu vil jeg prøve at finde en skærm jeg kan trykke direkte på med fingrene.

Tak for svar

vh. Per h
Besvar