PIKO nyheder for 2020

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

PIKO nyheder for 2020

Indlæg af moppe »

Link til nyhedskataloger for alle størrelser:
https://www.piko.de/DE/index.php/de/pik ... -2020.html

Jeg har bladret mig lidt gennem nyhedskataloget og er faldet over følgende nyheder jeg finder spændende:

DSB Desiro epoke 6 version med indbygget højttaler (uden lyd!)
Den har været længe ventet, de oprindeligt udgivne DSB Desiro har været udsolgt de fleste steder i flere år.

DR BR 107, dieselelektrisk rangerlokomotiv, bygget af Ceskomoravská Kolben-Danék (CKD), Prag, Tjekkoslovakiet.
Oprindeligt bygget til de tjekkoslovakiske jernbaner som type T 434 og T 436 helt tilbage fra 1954 men på grund af mangel på kraftige diesel rangerlokomotiver, købte DR fra 1962 i alt 20 lokomotiver, som type V75 (ud fra motorens 750HK) og senere V 107

DB og DR BR 78. Første damplokomotiv i Expert serien og første gang BR 78 med en ordentlig motor og ikke "1965 motor" der larmer!

DB BR 191, tredelt gammelt ellokomotiv med en makshastighed på 55 km/t og en vægt på 123 tons.
Roco havde den i mange år ud fra de gamle Röwa forme og Märklin har haft 91.9, men stadig med oldgammel motorkonstruktion.

DB BR 216, yderst udbredt diesellokomotiv, dem kommer der til at komme et hav af varianter af!


Klaus
Wirring
Stationsbetjent
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 nov 2019, 09:51
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Måløv

Re: PIKO nyheder for 2020

Indlæg af Wirring »

Hej Klaus

Vedrørende DSB Desiro. Ved du om PIKO også har en politik med mindste radier på 43 cm, altså R2.
Jeg har et lille anlæg og der er rigtig mange R1 kurver (Märklin C-skinner) og synes efterhånden det er lidt svært at finde danske tog der kan anvendes. Jeg har et Roco MY der køre super også på R1 kurver.

Med Venlig Hilsen
Erik

H0 AC C-skinner, z21hvid, Digikries tilbagemelding iTrain kontrolsoftware
Dansk Epoke III og IV

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: PIKO nyheder for 2020

Indlæg af moppe »

Wirring
Stationsbetjent
Indlæg: 44
Tilmeldt: 13 nov 2019, 09:51
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Måløv

Re: PIKO nyheder for 2020

Indlæg af Wirring »

Hej Klaus

Tak for det hurtige svar.
Det glæder mig.

Med Venlig Hilsen
Erik

H0 AC C-skinner, z21hvid, Digikries tilbagemelding iTrain kontrolsoftware
Dansk Epoke III og IV

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: PIKO nyheder for 2020

Indlæg af Søren »

PIKO er tro mod deres eget skinnesystem, som stort set følger Märklin og Trix radierne.

De fleste PIKO modeller klarer Märklins R1 uden problemer.

Udfordringen med de små radier er ofte heller ikke at køre gennem dem, det er mere det at komme forbi tilbehøret langs sporet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar