blandingsforhold er til airbrushing

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
budservice
Trafikelev
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17 aug 2018, 11:51
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

blandingsforhold er til airbrushing

Indlæg af budservice »

hej
Er der nogen der kan sige mig hvad blandingsforhold er til airbrushing og jeg bruger at akryl maling (LIFECOLOR PANDURO VALLEJO)

MVH Claus

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: blandingsforhold er til airbrushing

Indlæg af Søren »

Jeg kender kun Vallejo.

Vallejo Air er beregnet til airbrush. Her blander jeg gerne et par dråber af Vallejo Airbrush Thinner i. Mest fordi det stadig er lidt or tykt til min airbrush.

Alm. Vallejo har jeg haft held med at blande ca. 50/50 maling og Airbrush Thinner. Du kan også benytte Vallejo Matte Medium som fortynder, da det gør malingen mere flydende uden at ødelægge malingens effekt. Hvis du fortynder med thinner eller med vand, så forringer du i princippet malingen. Det gør du ikke med et medium.

Uanset hvad du vælger, skal malingen i sidste ende have konsistens som skummetmælk. Det er ikke en videnskab, så du må prøve dig frem. Kommer det ikke gennem airbrush en, så er det for tykt. Kommer det igennem, men løber rundt alle vegne, så er det for tyndt.

Tag noget plastic du ikke skal bruge og prøv dig frem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: blandingsforhold er til airbrushing

Indlæg af gmmz »

jeg har stor glæde af youtube, hvor jeg har søgt lidt om emmet
og fundet mange brugbare videoer om hvordan de gør..

bla, denne her video fra Vallejo, hvor de fortæller både om for lavt, for højt tryk,

mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Besvar