ESU Switchpilot signaler

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Bof65
Godsforvalter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17 mar 2018, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A - Peco

ESU Switchpilot signaler

Indlæg af Bof65 »

Hej

Jeg bruger en ESU Switchpilot til, at styre mine signaler med, men kunne godt tænke mig, at de blinkede i stedet for, at stå med fast lys. Kan ikke lige finde hvilke CV værdi jeg skal kode det med, så håber nogle af jer, har en ide..?
Bo

nktog
Stationsbetjent
Indlæg: 25
Tilmeldt: 27 jun 2016, 15:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af nktog »

Udgang 3, 4, 5 eller 6 afhængig af hvilken udgang du vil have til at blink (3=udgang 1 osv)
De sættes til værdier mellem 32 og 63 afhængig af hvor hurtigt de skal blinke (spring af 130ms)
mvh
Niels Kristiansen

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af bygger01 »

Lyder spændende .......

Men er det ikke kun det grønne lys, der skal blinke !

Kan det også klares ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

nktog
Stationsbetjent
Indlæg: 25
Tilmeldt: 27 jun 2016, 15:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af nktog »

Jeg har ikke prøvet hvad der sker hvis man kobler en lysdiode til flere udgange, men det burde vel være muligt?
Altså koble den grønne til både udgang 1 og 2, have 1 sat til blink og 2 til fast, og så aktivere den udgang man vil bruge.
Nogle med mere forstand på elektronik vil nok kunne sige om det vil ende med hvid røg og gråd...
Det er ikke noget problem at have f.eks. fast hvidt og rødt lys og grønt blink - det kræver bare man bruger flere udgange - det gør jeg i dag på PU'erne.
Selv afventer jeg ESU signalpilot, der snart burde komme (men det har de sagt det sidste års tid)...
http://www.esu.eu/produkte/signalpilot/
mvh
Niels

Bof65
Godsforvalter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17 mar 2018, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A - Peco

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af Bof65 »

Har prøvet mellem 32-63 , men så skifter den bare blink mellem rød og grøn, og ikke kun den ene af lysene.. Det er måske ikke muligt. Signalpilot har vist lange udsigter... :(

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af moppe »

Switchpilot kan kun “blinke i modtakt” til for eksempel overskæringer.

SignalPilot står til at udkomme i Q3/2020 og ESU har på deres eget forum skrevet at den kommer i september. Om det kommer til at passe ved vi inden ugen er omme.....

Klaus

nktog
Stationsbetjent
Indlæg: 25
Tilmeldt: 27 jun 2016, 15:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af nktog »

Bof65 skrev: 28 sep 2020, 18:13

Har prøvet mellem 32-63 , men så skifter den bare blink mellem rød og grøn, og ikke kun den ene af lysene.. Det er måske ikke muligt. Signalpilot har vist lange udsigter... :(

Ja, det er meningen - du skal bruge to udgange, hvis du vil have muligheden for fast lys også - altså den ene til grønt blink, den anden til fast rød (eller hvad du nu vil)
Jeg har også brugt Qdecoders signaldecoder, men den er sindssygt svær at programmere (synes jeg), så den vil jeg ikke anbefale.
mvh
Niels

SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 02 okt 2011, 15:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af SteamPunkLolcat »

nktog skrev: 28 sep 2020, 18:34
Bof65 skrev: 28 sep 2020, 18:13

Har prøvet mellem 32-63 , men så skifter den bare blink mellem rød og grøn, og ikke kun den ene af lysene.. Det er måske ikke muligt. Signalpilot har vist lange udsigter... :(

Ja, det er meningen - du skal bruge to udgange, hvis du vil have muligheden for fast lys også - altså den ene til grønt blink, den anden til fast rød (eller hvad du nu vil)
Jeg har også brugt Qdecoders signaldecoder, men den er sindssygt svær at programmere (synes jeg), så den vil jeg ikke anbefale.
mvh
Niels

JMRI understøtter Qdecoderne, det skulle gerne gøre det lidt lettere at have med dem at gøre og kræver ikke at du har deres egen programmer.

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Bof65
Godsforvalter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17 mar 2018, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A - Peco

Re: ESU Switchpilot signaler

Indlæg af Bof65 »

Tak for alle input, afventer lige ESU Signalpilot, hvis den skulle komme...!!! :-)

Besvar