Märklin Class 260 rangérlokomotiv

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Besvar
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Märklin Class 260 rangérlokomotiv

Indlæg af Godsbanen »

Kort før jul anskaffede jeg dette lokomotiv (Märklin 39690). Det er et særdeles velkørende og nydeligt lok (til 3-skinne). Det er også en fornøjelse at bruge de nye telexkoblinger, der er meget diskrete i forhold til den gamle type. Koblingen virker fint med Märklins kortkoblinger og Rocos universalkoblinger. Da der kan være små variationer i forskellige vognes koblingshøjde, kan man selvfølgelig ikke altid garantere perfekt sammenkobling uden en hjælpende hånd. Jeg har vist heller ikke prøvet med forskellige typer af bøjlekoblinger, men kan gøre det på opfordring. Lokomotivet har også en "Kupplungswalzer"-funktion - som jeg først for nylig har opdaget!

Udseendemæssigt er der selvfølgelig den lille anke med stjerneskruen i taget!

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin Class 260 rangérlokomotiv

Indlæg af Cooldad »

Tak for nyttig info ( jeg bruger selv kun Roco Uni).

Er der nogen som ved om de nye Telex-koblinger kan købes i løs vægt... evt. som reservedel? Kunne godt tænke mig at få dem på mine MH-makskiner.

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin Class 260 rangérlokomotiv

Indlæg af Godsbanen »

Det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre:
https://www.marklin-users.net/forum/pos ... x-couplers

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin Class 260 rangérlokomotiv

Indlæg af Søren »

Er der nogen som ved om de nye Telex-koblinger kan købes i løs vægt... evt. som reservedel? Kunne godt tænke mig at få dem på mine MH-makskiner.

Det kan du ikke. De ny telexkoblinger kræver intelligens på lokomotivets bundkort.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar