Nyt layout på CS 2

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Karsten pedersen
Stationsbetjent
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 jul 2020, 22:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin m og c

Nyt layout på CS 2

Indlæg af Karsten pedersen »

Jeg er ved at lave et nyt layout på min CS 2 da jeg har revet min gamle bane ned og gået i gang med at lave en ny bane med skygge banegård.
Jeg kan se at der er kommet nogle nye funktioner i layout setup. tog, skygge banegård og blokstrækninger.
Det jeg vil høre jer om er: når jeg lægger et tog ind i layout bevæger det sig når jeg køre med det fysisk og det er fint.
Men jeg kan ikke vælge retning og det fortsætter ikke fra layout 1 til layout 2.
Når jeg vælger B ( blok strækning ) fortæller den at jeg skal vælge retning. Hvordan.
Når jeg vælger S ( skygge banegård ) fortæller den at jeg skal vælgeretning. Hvordan:
Det kan godt være at det ikke er nye funktioner og det er bare fordi at det er langt siden jeg lave det til mit gamle anlæg.
Jeg syntes ikke at det er noget jeg kan læse noget om det, nogle steder.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe.

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyt layout på CS 2

Indlæg af Søren »

Det er en gimmick.

CS2 evner at gætte på hvor toget er på anlægget, vidende om togets retning, hvornår det kører, og hvordan sporskifterne er stillet. CS2 vil flytte toget i sporplanen, når det er i bevægelse.

Det virker kun på én sporplan, og toget kan ikke hoppe via links fra en plade til en anden.

Det er en funktion i CS2 der kom samtidig med en tilsvarende, men meget ufærdig, lignende funktion, i CS3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Karsten pedersen
Stationsbetjent
Indlæg: 42
Tilmeldt: 16 jul 2020, 22:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin m og c

Re: Nyt layout på CS 2

Indlæg af Karsten pedersen »

Tak Søren.
Vi må vente på at de får det udviklet
Du er den bedste

Besvar