IP adresse til brug på Ipad

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af bygger01 »

Vores CS3 og måske mere også mig er ved at blive rundtosset

Jeg ved, at det står et eller andet sted på Baneforum, men f.eks. CS3 & IP'er må ikke bruges i søgefeltet, så HELP

Nu hvor Waoo er forsvundet, og for os erstattet af Altibox, har der været flere routere i gang hos, men vi er endt med Google Nets, og med et kabel fra den er vores CS3'er endelig blevet opdateret.

  • Men vores Ipad kommer ikke i kontakt med med centralen

    I vores CS3 står den oprindelige IP adresse, der blev kreeret for et par år siden.

    Vores Ipad viser en anden der gælder for vores router.

    Min PC kommer med den samme IP som Apple maskinerne med undtagelse af de 2 sidste cifre

Når jeg åbne den "nye" Märklin CS3 Web så kommer jeg ikke i gang ( mon den findes mere ).

Er der hjælp at hente til det projekt !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af Søren »

Er din CS3 sat til at hente ip automatisk?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af bygger01 »

Ja

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4487
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af moppe »

Hvilken ip adresse har din CS?
Hvilken ip adresse har din iPad?

Klaus

Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af Mogens »

Har du prøvet at slette IP-adressen og så genstarte cs3 igen.

Skriv lige den gl adresse ned og sammenlign.

Blot en ide.

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af bygger01 »

Der skal være orden i sagerne ind vi sove, så:

Først til Mogens der er genstartet 4-5 gange.

Og så Klaus:
CS viste 10.168,130.116, som er den oprindelige, da alt virkede, og det er også den som Märklin CS3 Web viser
Min padde viser 192.168.86 .30

Og så for at jeg skal kunne sove godt, så CS blev startet op igen, viser den 192.168.86.30 !!!!

Inden jeg lukkede ned ved 19 tiden skrev jeg manuelt 192.168.86 .24 ind ( hvilket var prøvet flere gange de sidste dage ) og lukkede ned, og nu slutter den selv på .30

Så nu hopper de gamle apper på, og da jeg skrev den nye IPer ind i Google så CS3 Web også op at kører

Så nu håber jeg, at I alle kan sove godt og en stor tak fra J&B Rail / men det er alligevel mærkeligt at det næsten har rettet sig selv !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IP adresse til brug på Ipad / løst

Indlæg af bygger01 »

Så er det blev mor'n igen

Hva' mon der skete i går ......

Kunne det være ledningen ( 10 mtr. ) fra routerens Hub til CS3 , men den har jeg også checket flere gang ved at se efter, om der var lys i dioderne, og det var der i både Hub & CS3.

Ved den nye router har jeg fået en TP Link i overskud, da den kræver WPS knap på routeren, men den knap findes ikke på den nye snebold, så det er ikke en mulighed, så det er vel blot at vente på, hvis padderne ikke kan komme i kontakt med CS3. Men det mærkelige er, at de gamle Apps virkede med den forkerte IP adresse !

En negativ bonusoplysning til Google Nets, hvis dens signal ikke er stærkt nok i et rum længst væk, er at man så skal købe en ny Nets, som bliver parret med den første, og den nye videresender kun signalet den modtager og kan ikke booste det !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af Søren »

Google NeSt er et af de bedste WiFi du kan købe til private. Selvfølgelig repeater den kun signalet, det er sådan det fungerer.

Hvad skulle du få ud af at booste signalet? Du udvider stadig dækningen med det ekstra Access Point.

To AP'er er nok til de fleste huse.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1535
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af bygger01 »

Vi har ikke fuld knald i vores stue, der er længst væk fra den oprindelige, og der var problemer med tvet, når vi skulle se YouTube med futtog, så derfor en x-Stra snebold, men tvet melder kun 78%.

Medens TP linket gav 100% ved trådløst !

Og desværre kan jeg heller ikke bruge TP`en til CS3, da der i findes den WPS knap.

Det er mærkeligt med den 2. linie og de større mellemrum !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: IP adresse til brug på Ipad

Indlæg af Søren »

Og desværre kan jeg heller ikke bruge TP`en til CS3, da der i findes den WPS knap.

Det giver altså ikke mening. Hvorfor forhindrer en knap på routeren dig at bruge den?

Du kan heller ikke altid regne med dækningen som systemer rapporterer. Nogle systemer drosler deres forbrug ned, hvis de ikke kommunikerer. Derfor kan det se ud som om, at der er lav dækning, men i det samme systemet forsøger at kommunikere, så hoppper dækningen op.

Placeringen af dit access point er også vigtig. Du kan se det som en paraply hvor AP'et sidder i midten. Derudover skal de kunne se hinanden fornuftigt.

Du kan med fordel benytte Google Home appen og gennemføre en test af mesh-netværket (kommunikationen mellem AP'erne) og se hvor der måske kan ligge et problem.

AP'er taber ikke uvæsentlig dele af hastigheden når de formidler forbindelsen videre. Du opnår klart den bedste oplevelse hvis du kabler dine AP'er, så de alle er i forbindelse med hovedrouteren. Så kommer der fuld skrald på.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar