Decoder til godsvogn

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Decoder til godsvogn

Indlæg af Cooldad »

Hejsa.
Jeg skal lege med noget teknik-lys og lydeffekter i en arbejdsgodsvogn. Har I nogen bud på hvilken decoder som er bedst og billigst at sætte i?
Jeg tænker selv at en ESU lysstav med decoder 50708, hvor man bare undlader at bruge selve lysstaven kunne være en ide (og den er billig). Men findes der simple decodere uden lysstav?

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Decoder til godsvogn

Indlæg af moppe »

Billig og lyd i samme sætning - den går ikke!

Mit “weapon of choice” med hensyn til lyddekodere er ESU LokSound.
Jeg har tidligere lavet lyde til en arbejdsvogn, med lyde som kompressor, en der svejser, en der sliber osv. det var til en ESU LokSound.

Klaus

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Decoder til godsvogn

Indlæg af Cooldad »

Hej Klaus

Hmm.. det er måske mig som misforstår LokPilot og Loksound. Kan de bruges UDEN et motorprint? ...altså rent standalone, blot med banestrøm direkte tilsluttet?

Lyden var tiltænkt en micro MP3-afspiller som jeg fik købt på en hobbymesse uden noget specielt formål :)

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Decoder til godsvogn

Indlæg af moppe »

Loksound V5 fx er en funktionsdekoder som passer lige til formålet.
Ingen motortilslutning, bare funktionsudgange og lyde.

MP3 afspiller - ja, så skal du lige bygge dekoder og afspiller sammen..... jeg er bare bliver for gammel og magelig, min tid er for kostbar til den slags!

Klaus

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Decoder til godsvogn

Indlæg af Cooldad »

Hej Klaus

Tak for tippet! Den giver absolut mening: http://www.esu.eu/en/products/loksound/loksound-5-fx/ . Tænker at den nok koster <500kr, og det er jo inkl højtaler og kan programmeres via Lokprogrammeren 👍

Mvh
Klaus L

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Besvar