Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af HenningS »

Jeg har lige fået min win-digipet opdateret til premium 2021. Så nu kan jeg bruge min cs3 sammen med win-digipet. Ud over min CS3 har jeg min gamle cs2 tilsluttet som slave. Og der opstår mit problem. Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg får win-digipet til at se det tilbagemeldingsmodul jeg har tilsluttet i s88 bussen (Viesmann 5217). Er der andre der har erfaringer med det?

Jeg synes heller ikke helt at forbindelserne på L88 registreres på den rette bus. De tilslutninger der er direkte på L88 registreres som sidende forrest på bus 1. men win-digipet ser fint tilbagemeldingerne

Tilbagemeldingerne fungerer fint. det er blot overførslen til win-digipet der driller

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af PerR »

Märklins system med flere tilbagemeldings busser fungerer helt fint mellem CS3, CS2 og L88.
Problemet kommer når man tilkobler en computer med et styreprogram der er designet til at kunne bruges af rigtig mange digital systemer.
Jeg har selv en CS3 og to CS2'ERNE og bruger iTrain styre system, og der er også samme type problemer.
Når man tilkobler en L88, så får man sammenfald af de direkte tilkoblede tilbagemeldinger på L88, og tilbagemeldingerne der tilkobles i bunden af CS3+.
Derfor har jeg valgt kun at bruge tilslutningen i bunden af CS3+.
Det er lidt øv, nu Märklins system er så avanceret som det er.
Mvh Per

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af Søren »

Hvad siger udvikleren, hvis I skriver til WinDigipet og spørger om det ikke er noget de kunne implementere? Det er da ærgerligt, ikke at kunne udnytte features fuldt ud.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af HenningS »

Det lykkedes mig at finde modulet tilsluttet min CS2. Det handlede mest om forskellige navne for CS2 2. Man skal blot på i win-digipets rückmeldungs-konfiguration tilføje en ny slave til CS3. Den skal så have det rette geräte-nummer. Det finder man på CS3 under beskrivelsen af CS2, hvor det er tallet i betegnelse, der skal bruges.

Dette klip skulle vise hvor det aflæses;

CS2 på CS3.png

i Windigipet ser min konfiguration ud som på dette klip:

win-digipet rmk konfiguration.png

Nu skal jeg så bare finde ud af hvorfor forbindelserne direkte på L88 ikke findes på bus 0 men derimod i starten af bus 1. Men som Søren skriver er det nok noget jeg skal have win-digipet til at svare på

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af HenningS »

Det er lidt pinligt at skulle indrømme det, men fejlen var at jeg ikke havde konfigureret antal moduler på de enkelte LS88 korrekt på min CS3. Jeg havde ganske enkelt ikke tastet længden af de enkelte bus korrekt ind på CS3. jeg nåede heldigvis ikke at få brokket mig til Win-digipet

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

pejft
Stationsforstander
Indlæg: 98
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Win-digipet og cs3 med cs2 slave

Indlæg af pejft »

Tak fordi, du også melder tilbage om fejlfinding og løsning.

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Besvar