i går kom der et nyt medlem i klubben, som medbragte en iPad til brug for styring af tog via CS3+.
Det gik fint med at få den på vores trådløse netværk og fik fint forbindelse til CS3+ via browseren.
Efter at have accepteret de to klassiske punkter, så begyndte den at loade listerne fra CS3+, men efter kort tid stopper fremdriften, og den står og forsøger at downloade det samme lokomotiv hele tiden.
For at prøve at identificere problemet, prøvede vi både med Safari og Chrome browsere, men med samme resultat. Jeg foreslog at installere Firefox, men heller ikke Firefox kunne løse problemet.
Vores nye medlem prøvede også med sin iPhone, men med samme resultat.
Jeg har ikke selv erfaring med iPad eller iPhone, så det kan være svært at identificere problemet.
Mit gæt kunne være at iPad løber tør for resurser på en eller anden måde. Vi kunne se at 27,5 GB var brugt ud af 32 GB, men jeg kunne ikke se om der var nok fri RAM.
Vi har omkring 250 lokomotiver i lokomotiv listen. Der er også en del sporskifter, signaler og tilbagemeldinger.
De fleste medlemmer i klubben bruger Android enheder, og det virker normalt fint. Jeg har dog tidligere set tilsvarende problem på Android, men det sker typisk hvis enheden ikke har været genstartet i lang tid, og en genstart har løst problemet.
En genstart kunne dog ikke løse problemet med iPad'en.
Er der nogen der erfaringer med iPad og iPhone i forbindelse med CS3?
Mvh Per